David Nedbal a Ralf Gläser se do sebe zakousli při Panattoni Carboniacupu 2025 v Mostě © Vláďa Rožánek

David Nedbal a Ralf Gläser se do sebe zakousli při Panattoni Carboniacupu 2025 v Mostě © Vláďa Rožánek

Motorsport / Okruhy

Chladný začátek 15. sezóny Panattoni Carboniacupu v Mostě

Nevlídné a chladné počasí přivítalo na okruhu v Mostě již patnáctou sezónu oblíbeného seriálu okruhových závodů s hlavním partnerem společností Panattoni, pod jehož záštitou pojedeme celý rok a seriál ponese tedy jeho jméno.

  1. sezónu v historii přivítal domácí okruh autodromu Most. Chladné počasí nejprve trochu pročíslo startovní listinu, a někteří se na poslední chvíli odhlásili, ale kdo se nedal odradit nepříjemným chladným počasím, toho čekal pěkný sportovní zážitek plný zajímavých předjížděcích manévrů a skupinových klání. Druhou vlnu pročesal volný trénink a kvalifikace, některé vozy jsme tak v závodě pro technické závady již neviděli.

Panattoni Carboniacup skupina A autodrom Most 2025 © Vláďa Rožánek

Skupina A byla rozdělena pro velký zájem jezdců a kapacitně naplněných skupin na dva samostatné závody. V A1 do 1600ccm zvítězil zaslouženě Josef Turban s Audi 50, před Jiřím Čížkem se Škodou Felicia. Ve třináctistovkách A1.3 kraloval Frank Regel s Ladou 21013, před domácím Petrem Zelenkou na Suzuki Swift a Thomasem Rothem s Ladou 2105. Ve dvoulitrech A2 dominoval Jiří Zeman s Hondou Civic Type-R, před Vojtěchem Krupkou s BMW E30 a třetí místo patřilo Petru Jeníkovi se Škodou Fábia. Ve třílitrech si vyjel zlatý věnec Walter Forster z Německa s BMW, před dalším mnichovským speciálem Michala Adensama a dalším vozem BMW 130i Miroslava Látra.

Závodní vozy MB GT4 při Panattoni Carboniacupu 2025 v Mostě © Vláďa Rožánek

Do 3500ccm skupinu A4 si přivlastnil Martin Toth s BMW M3 GTR, před dalším BMW GTR Christopha Draucha a VW Scirocco R-cup Němce Riccardo Müllera. Nad 3500ccm si v Mostě dojel v A5 pro zlato Gábor Ponyiczki z Maďarska s BMW E36 GTR, druhé místo odvezl se stejným vozem Christian Drauch a bronzový podest patřil Jensi Mischkemu, který musel startovat nakonec se svým dalším a náhradním vozem BMW místo přihlášené Corvette. V A6 Octavia Trophy zvítězil Patrik Kirov, před Romanem Nováčkem a Tomášem Hudečkem. V A8 projel vítězně cílem Roman Roubíček na Praga R1, před Jiřím Rumlem s další pragovkou. A9 tedy nejvíce obsazenou třídou zamávala hned první zatáčka, kde zůstal po kolizi jak nejrychlejší nováček Lukáš Schmied s Porsche 992 Cup z teamu Šenkýř Motorsport, ale také zkušený jezdec Michael Oliver. Zaslouženě zvítězil Tomáš Zabloudil s Lamborghini Super Tropheo, před Janem Marečkem s Porsche 992 GT3 CUP a Václavem Novozámským s MB GT4.

Start skupiny B sériových vozů Panattoni Carboniacupu v Mostě 2025 © Vláďa Rožánek

Skupina B přivítala opět vozy ze sériové produkce. V B1 si dojel pro zlato Jiří Bárta s Citroenem C2. V B2 projel vítězně cílem Michal Zimmer s Toyotou Altezza, před Liborem Šajnerem s Toyotou GT86 a Pavlem Zemanem s Mazdou RX8, který tentokrát zavítal do skupiny B. Do 3000ccm v B3 zaúřadoval Felix Hasenöhrl s Toyotou Yaris GR, před Karlem Bártou s Fordem Fiesta a Klárou Sobotkovou s dalším Yarisem.

Karel Bárta – Ford Fiesta Panattoni Carboniacup Most 2025 © Vláďa Rožánek

Skupina B4 do 3500ccm patřila do režie Radka Zimmera s Lotusem Exige S, druhý dojel Jiří Handzel se Subaru BRZ a bronzový skončil tentokrát Tibor Horváth ze Slovenska s Imprezou STi. V nejsilnějších vozech nad 3500ccm skupiny B5 kraloval Pavel Sovička startující nově s Jaguarem Project 8, před Christianem Arnoldem s Porsche GT3 RS a Jiřím Urbanem s Alfou Romeo Giulia.

Markus Hofer (A) Radical SR RS Turbo Panattoni Carboniacup Most 2025 © Vláďa Rožánek

Ve skupině C tentokrát neodstartoval ani jeden Caterham, ani vozy KTM X-Bow, ale na zmrzlé diváky čekalo hejno velkých prototypů, které k nám částečně zavítaly i ze seriálu Sports Car Challenge. Ve skupině C1 dominoval Němec Daniel Hentschel s Performerem, před druhým Pacemakerem SK Sventa Kahnta a bronzový pohár čekal v cíli na Rakušana Martina Tänzera s Revolutionem.

Pavel Sovička – Blue Garage Racing – Lotus Eleven 311 – Panattoni Carboniacup Most 2025 © Vláďa Rožánek

Skupina C2 do 1800ccm patřila Jiřímu Šveci s Funyem SP05 EVO, který za sebou nechal Radical SR3 RS Rakušana Jürgena Kapellera. C2+ nad 1800ccm měla za vítěze Markuse Hofera z Rakouska na Radicalu SR3 RS Turbo, před Pavlem Sovičkou s Lotusem Eleven 311 a bronzové místo odvezl do Maďarska András Kirschner s dalším vozem Radical SR8.

Tom Flemming – Gloria C8F – Panattoni Carboniacup Most 2025 © Vláďa Rožánek

Skupina D patří formulovým monopostům a kromě stálých závodníků potěšilo i početné pole vozů specifikace F4, včetně jednoho z nestarších účastníků Zdeňka Petana. Souboj vozů Gloria C8F zajistil pro sebe v D1 Tom Flemming z Německa, před Janem Kaprem a Radimem Reniersem. V D2 pro automobilové motory startoval mimořádně s náhradní formulí Tim Rädlein s MT-77 a skončil druhý za vítězným Hartmutem Heidickem s Tark Kavor. Souboj šestnáctistovek opanoval Nils Holger Wilms s Melkusem 90, před Martinem Kuntzem s formulí Estonia 25.

Zdeněk Petan si splnil při Panattoni Caboniacupu v Mostě svůj sen © Vláďa Rožánek

V D4 tentokrát zvítězil Tsvetan Iliev z Bulharska s Mygalle F3 Fiat, před Lubošem Škardou na formuli Renault 2.0 a bronzový pohár dostal na vyhlášení při své premiéře pod vedením teamu Rieger Motorsport ve formuli Renault jezdec Petr Morávek. Skupině F4 vozů ve skupině D5 vévodil Němec Ralf Gläser, před Martinem Stoyanovem z Bulharska a Jakubem Matuškem z týmu JMT.

I přes chladné počasí, které tomuto závodu vládlo byli jezdci nakonec s průběhem závodů spokojení a již teď se mohou těšit na další závod v Maďarsku na okruhu Pannoniaring 8.5., kde si již doufáme užijeme více teplého počasí. Registrace na závody jsou již spuštěné.

Vláďa Rožánek a PET

Panattoni Carboniacup 2025

Propozice Panattoni Carboniacupu 2025

Článek z loňského finále v Mostě

Loňský závod v Brně, kam letos zavítáme dvakrát

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

5 + 2 =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.