#23 ALBACETE Antonio (ESP), CEPSA TRUCK TEAM (ESP), MAN; #2 HAHN Jochen (DEU), CASTROL TEAM HAHN RACING (DEU), MAN

#23 ALBACETE Antonio (ESP), CEPSA TRUCK TEAM (ESP), MAN; #2 HAHN Jochen (DEU), CASTROL TEAM HAHN RACING (DEU), MAN

Motorsport / Truck

ANTONIO ALBACETE: Nejlepší španělský truckerský závodník

Antonio Albacete je jedna z nejúspěšnějších postav španělského motorsportu. Jde o talentovaného jezdce, vůdce týmu a ambasadora závodění v několika různých motoristických disciplínách. Albacete je také velmi oblíbený mezi fanoušky. Nicméně je to právě truck racing, díky němuž si vydobyl titul legendy na Pyrenejském poloostrově. Trojnásobný mistr FIA ETRC (2005, 2006 a 2010), truckerský matador Albacete je známý jako velký bojovník. V současné době Antonio a jeho tým závodí s časem, aby vše stihli do startu letošní sezony.

Rozhovory s účastníky Mistrovství Evropy tahačů (3. díl)

Antonio, byla to náročná zima, jak to s Vámi vypadá nyní?
Na konci sezony jsme přišli se zprávou, že Cespa již není naším partnerem. Měli jsme tedy opravdu těžkou zimu, kdy jsme intenzivně hledali nové finanční zabezpečení. Je totiž velmi složité vyjednávat o jakékoli komerční podpoře ve Španělsku. Máme několik skvělých malých sponzorů, ale to není dost pro celou sezonu. Takže stále hledáme a držíme si palce. Uděláme maximum pro to, abychom ani letos nechyběli na roštu.

#23 ALBACETE Antonio (ESP), – Autodrom Most 2015

#23 ALBACETE Antonio (ESP), CEPSA TRUCK TEAM (ESP), MAN

A co technika?
Pracujeme na kamionu. Minulou sezonu jsme ukončili velmi slibně, bylo to hodně na těsno. Přistoupili jsme proto k několika změnám v přední části vozu, myslíme, že díky nim jsme se výrazně zlepšili. Ale vše je stále závislé na naší finanční situaci. Máme radost z výsledků z Jaramy a z posledního závodu, protože víme, že máme truck, který je konkurenceschopný a můžeme vyhrávat již od prvního závodu nové sezony. To vše se ale ještě uvidí.

Myslíte, že i tento rok svedou boj o přední příčky šampionátu stejní jezdci?
Ano, určitě to bude velmi zajímavý souboj. Norbert (Kiss) bude určitě velmi rychlý, tak jako byl loni. Jochen (Hahn) také a myslím, že Adam (Lacko) si loni vedl také velmi dobře. Domnívám se, že vepředu uvidíme i (Rene) Reinerta, nebyl totiž vůbec špatný. Opravdu to uměl rozjet a pořád se zrychloval a zrychloval.

Povězte nám, jak si užíváte závodění ve Španělsku a jak mají Španělé rádi tahače a Vás osobně?
Pro nás je závod v Jaramě ten nejdůležitější. Žádný jiný závod šampionátu nenavštěvuje tolik fanoušků. Mnoho lidí přijede, aby nás vidělo. A tak se samozřejmě snažíme vyhrát, aby na nás mohli být fanoušci hrdí. Závodit doma je pro mě velmi specifickou záležitostí.

Letošní rok přinesl mnoho změn spojených s příchodem nového promotéra, pro tahače začíná nová éra. Jaký je Váš názor na promotéra, čeho by se měl během prvního roku snažit dosáhnout?
Myslím, že je to správný krok. Během těch dvaceti let závodění jsme neměli skutečného promotéra, a je tedy dobře, že ho nyní máme. Předpokládám, že bude usilovat o „dobrý zdravotní stav“ šampionátu, především o jeho promotion. Pro nás je totiž promotion velmi důležité. Potřebujeme skvělý šampionát, který by byl atraktivní pro všechny naše možné partnery. Jistě víte, že šampionát je po hned Formuli 1 FIA podnikem, který láká na okruhy nejvíce diváků. Je nutné, aby zde byl někdo, kdo za něj bude správným směrem bojovat. Proto si myslím, že nový promotér je dobrý pro nás všechny.

Zdroj: ETRA – Sam Smith & Alex Birley, foto: Milan Spurný

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

2 + 4 =

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..