O svátkem prodlouženém víkendu (4.–5. července) odstartoval na „Vrbenském vrchu“ svým prvním kolem letošní národní šampionát závodů automobilů do vrchu.
Na „Vrbenském vrchu“ měl závod mistrovství republiky automobilů do vrchu svou premiéru. Na jezdce čekala trať o délce 2600 metrů s převýšením 135 metrů, která v prostřední pasáži nabídla i zpomalovací retardér. Většina trati je ukryta v lese, jen pár posledních zatáček před finálním stoupáním k cíli je otevřených a osvícených případným sluníčkem.
Na nové trati, co se národního šampionátu týká, nikoho nenechal na pochybách loňský absolutní mistr republiky Miloš Beneš (Osella FA30), že to s obhájením titulu myslí vážně. Po oba závody byl jasně nejrychlejší a v neděli časem 1:07,68 ustanovil i nový traťový rekord. Částečně mu sekundoval v sobotu Václav Janík (Norma M20FC Turbo), bohužel jen v první závodní jízdě, kdy dokázal ustanovit svůj nejlepší závodní čas 1:10,67. Do druhé sobotní jízdy už ale nenastoupil a nestartoval ani v druhém nedělním závodě.
Janíkovi problémy s technikou nejlépe využil Petr Trnka (Ligier JS53 EVO2 LRM), který přestože startoval „jen“ s 2litrovým ligiérem, suverénně si vybojoval 2x druhé místo v absolutním pořadí. Dvakrát si pro třetí pozici dojel také David Komár (Mc F1 EVO), který v sobotu na Trnku ztratil 4,77 sekundy a v neděli již nepatrných 0,52 sekundy. Marek Rybníček, který zde poprvé startoval s novým vozem Škoda Fabia R5, nakonec dvakrát dojel absolutně bramborový a vždy skončil těsně pod pódiovými stupni.
Historické automobily na Vrbenském vrchu
Mezi šesti historickými automobily, které se sešly na startu letošního prvního vrchařského podniku, po oba víkendové závody kraloval Miloš Zmeškal (Ralt RT32). Vítěze statečně „naháněl“ Radovan Táborský (Fiat 128 Rally) a v neděli zaostal za Zmeškalovou formulí již o pouhých 2,47 sekundy. Po oba dny si pro třetí bronzovou příčku dojel Petr Tykal s historickou formulí české výroby(MTX 1-03).
Autor: Milan Spurný, foto: Milan Spurný, Tuul Spurná