#1 BENEŠ Miloš, CZ, GMS Racingteam, E2-SS-3000, Osella FA 30, Vrbenský vrch 2020 (foto: Milan Spurný)

#1 BENEŠ Miloš, CZ, GMS Racingteam, E2-SS-3000, Osella FA 30, Vrbenský vrch 2020 (foto: Milan Spurný)

Motorsport / Vrchy

Beneš zahájil obhajobu titulu na Vrbenském vrchu vítězstvím a traťovým rekordem

O svátkem prodlouženém víkendu (4.–5. července) odstartoval na „Vrbenském vrchu“ svým prvním kolem letošní národní šampionát závodů automobilů do vrchu.

Na „Vrbenském vrchu“ měl závod mistrovství republiky automobilů do vrchu svou premiéru. Na jezdce čekala trať o délce 2600 metrů s převýšením 135 metrů, která v prostřední pasáži nabídla i zpomalovací retardér. Většina trati je ukryta v lese, jen pár posledních zatáček před finálním stoupáním k cíli je otevřených a osvícených případným sluníčkem.

Absolutní vítěz #1 BENEŠ Miloš, CZ, GMS Racingteam, E2-SS-3000, Osella FA 30, Vrbenský vrch 2020 (foto: Milan Spurný)

Na nové trati, co se národního šampionátu týká, nikoho nenechal na pochybách loňský absolutní mistr republiky Miloš Beneš (Osella FA30), že to s obhájením titulu myslí vážně. Po oba závody byl jasně nejrychlejší a v neděli časem 1:07,68 ustanovil i nový traťový rekord. Částečně mu sekundoval v sobotu Václav Janík (Norma M20FC Turbo), bohužel jen v první závodní jízdě, kdy dokázal ustanovit svůj nejlepší závodní čas 1:10,67. Do druhé sobotní jízdy už ale nenastoupil a nestartoval ani v druhém nedělním závodě.

#2 JANÍK Václav, CZ, Nutrend ACCR Czech Team, E2-SC-3000, Norma M20FC Turbo, Vrbenský vrch 2020 (foto: Milan Spurný)

Janíkovi problémy s technikou nejlépe využil Petr Trnka (Ligier JS53 EVO2 LRM), který přestože startoval „jen“ s 2litrovým ligiérem, suverénně si vybojoval 2x druhé místo v absolutním pořadí. Dvakrát si pro třetí pozici dojel také David Komár (Mc F1 EVO), který v sobotu na Trnku ztratil 4,77 sekundy a v neděli již nepatrných 0,52 sekundy. Marek Rybníček, který zde poprvé startoval s novým vozem Škoda Fabia R5, nakonec dvakrát dojel absolutně bramborový a vždy skončil těsně pod pódiovými stupni.

#20 TRNKA Petr (Jr), CZ, ACCR CZECH TRNKA RACING TEAM, E2-SC-2000, Ligier JS53 EVO2 LRM, Vrbenský vrch 2020 (foto: Milan Spurný)

 

#21 KOMÁREK David, CZ, KRTZ motorsport, Skupina 1, Mc F1 EVO, Vrbenský vrch 2020 (foto: Milan Spurný)

 

#3 RYBNÍČEK Marek, CZ, Nutrend ACCR Czech Team, Skupina 1, Škoda Fabia R5, Vrbenský vrch 2020 (foto: Milan Spurný)

Historické automobily na Vrbenském vrchu

Mezi šesti historickými automobily, které se sešly na startu letošního prvního vrchařského podniku, po oba víkendové závody kraloval Miloš Zmeškal (Ralt RT32). Vítěze statečně „naháněl“ Radovan Táborský (Fiat 128 Rally) a v neděli zaostal za Zmeškalovou formulí již o pouhých 2,47 sekundy. Po oba dny si pro třetí bronzovou příčku dojel Petr Tykal s historickou formulí české výroby(MTX 1-03).

Vítěz HA #253 ZMEŠKAL Miloš, CZ, Miloš Zmeškal, HA-K5-E9, Ralt RT 32, Vrbenský vrch 2020 (foto: Milan Spurný)

 

Druhé místo HA #202 TÁBORSKÝ Radovan, CZ, GMS Racing Team, HA-K2-B3, Fiat 128 Rally, Vrbenský vrch 2020 (foto: Milan Spurný)

 

Třetí místo HA #233 TYKAL Petr, CZ, SK INDUSTRIETECHNIK ACCR CZECH TEAM, HA-K5-E3, MTX 1-03, Vrbenský vrch 2020 (foto: Tuul Spurná)


Autor: Milan Spurný, foto: Milan Spurný, Tuul Spurná 

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..