Historické F1 na brněnském okruhu, foto: Škoda J.

Historické F1 na brněnském okruhu, foto: Škoda J.

Motorsport / Okruhy

Bodový systém ve F1 – vážně, nevážně …

Konec roku přináší řadu závěrečných hodnocení, srovnání a statistik, některé vážné, některé se silvestrovským nádechem. I já se přidávám se svým silvestrovským pohledem na letošní sezónu F1 z hlediska bodového systému.
V roce 2010 došlo k poslední velké změně bodování. a já jako skalní fanoušek F1 (od roku 1972) jsem byl odpůrcem tak velké změny, která de facto zničila část dlouhodobých statistik F1. A co změna přinesla? Na první pohled kromě inflačního počtu bodů takřka nic. Při pohledu do tabulky je vidět, že prvních čtrnáct míst zůstalo beze změn, kdy Nasr i Malmonado by měli v obou případech stejný počet bodů. Změna by nastala až na patnáctém místě Sainze, který by si podle původního přídělů bodů prohodil místo se sedmnáctým Alonsem. Přitom podle starých pravidel měl by Alonso stejný počet bodů jako  Buton a byl by před ním jen díky pátému místu v Maďarsku, protože Buton byl nejlépe šestý v USA. V obou případech bodoval stejný počet jezdců.

Pořadí jezdců F1 2015 a porovnání s bodovým systémem z roku 2009

Současný bodový systém 2015Předchozí bodový systém z roku 2009
PořadíJezdecBodyBodyJezdecPořadí
1HAM381
<–>
157HAM1
2ROS322
<–>
134ROS2
3VET278
<–>
114VET3
4RAI150
<–>
60RAI4
5BOT136
<–>
54BOT5
6MAS121
<–>
47MAS6
7KVJ95
<–>
35KVJ7
8RIC92
<–>
34RIC8
9PER78
<–>
27PER9
10HUL58
<–>
20HUL10
11GRO51
<–>
16GRO11
12VER49
<–>
15VER12
13NAS27
<–>
8NAS13
14MAL27
<–>
8MAL14
15SAI18
<–>
4ALO15
16BUT16
<–>
4BUT16
17ALO11
<–>
3SAI17
18ERI9
<–>
1ERI18
Současný bodový systém: 25 - 18 - 15 - 12 - 10 - 8 - 6 - 4 - 2 - 1
Předchozí bodový systém z roku 2009: 10 - 8 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1

Po šesti letech používání stávajícího bodování jsem přece jen ochoten připustit, že jedno pozitivum bodování přineslo a to souboje uprostřed závodního pole. Zvlášť v letošní sezóně, kdy první místa byla předplacena stájí Mercedes, u kterého bylo pořadí předem dáno (do rozhodnutí o mistru) a tím pádem nuda. Ale to už odbočujeme k jinému problému dnešní F1 …

Zdroj: archiv autora

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

5 + 4 =

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..