Nahřívání pneumatik a kontrola tlaku #411 Karl-Heinz Becker, GER, Becker Motorsport, Dallara, Super Nissan V6 World Series, AER 2.0 R4T, FORMULA, Masaryk Racing Days 2017 (foto: Milan Spurný)

Nahřívání pneumatik a kontrola tlaku #411 Karl-Heinz Becker, GER, Becker Motorsport, Dallara, Super Nissan V6 World Series, AER 2.0 R4T, FORMULA, Masaryk Racing Days 2017 (foto: Milan Spurný)

Motorsport / Okruhy

Bývalý šampión Interserie žaluje BOSS GP

Závodní jezdec Karl Heinz Becker bojuje proti neoprávněnému zákazu startu v série u soudu

Karl Heinz Becker se dívá zpět za svou 56letou motoristickou kariérou. Je ve startovním poli závodní série BOSS GP téměř 15 sezón. Dříve byl Becker „stříbrný“ v mistrovství Evropy cestovních vozů, předchůdce DTM (Deutsche Rennsport-Meisterschaft), sportovního Supercupu a dalších sérií.

Na závodním víkendu BOSS GP v červenci na Hockenheimu se Němec Karl Heinz Becker zúčastnil klasického závodního incidentu, ze kterého se ředitelství závodu rozhodlo nevyvozovat žádné další kroky. Bez ohledu na verdikt „rozhodčích“ se organizátoři BOSS GP pokoušeli Beckera očernit, aby ho vyřadili z této závodní série. „V prvním kroku se pokoušeli zpochybnit mojí závodní schopnost kvůli mému věku a zdraví,“ vzpomíná si Becker. 74letý závodník byl nucen podstoupit podrobnou prohlídku u závodních lékařů, kterou bez problémů prošel.

#411 Karl-Heinz Becker, GER, Becker Motorsport, Dallara, World Series by Nissan, AER 3.4 V6, FORMULA (foto: Milan Spurný)

Organizátoři BOSS GP však zakázali Beckerovi start o závodním víkendu v Assenu (19. 8. 2018), stejně jako na následující události v Brně (9. 9. 2018) a Spielbergu (23. 9. 2018). Zdělili mu: „Že pokud bude závodit, jiní jezdci opustí sérii. Nakonec bych si měl uvědomit, že jsem příliš starý na závodění a že nikdo by jistě nechtěl vidět na večírku vítězů jednoho starého pejska jako já.“

Becker je přesvědčen, že za vším tímto rozruchę je prostá chamtivost. Série je v podstatě provozována dvěma týmy (Top Speed a Speed-Center), jejichž týmoví šéfové si přiměřeně žijí z prodeje kokpitů džentlmenským řidičům. Jsou velmi nešťastní, když závodní veterán, jako je Becker, vytlačuje své platící jezdce z pódia. „Nejde o sport, ale o peníze. Zákaz je zjevně nelegitimní,“ uvedl Beckerův vídeňský právní poradce Dr. Johannes Öhlböck.

Podle Öhlböcka organizátoři porušili jak předpisy závodní série, tak podmínky smlouvy se svým klientem. „Kromě toho diskriminují fyzicky i duševně závodního jezdce z důvodů věku.“

Karl Heinz Becker se chystá podniknout právní kroky proti závodní sérii a již také získal podporu od dalších bývalých pilotů BOSS GP. „Plně chápu, že závodní tým nebo série musí být ekonomické. Ale toto určitě zašlo příliš daleko. Nejsem ochoten přijmout takové chování,“ dodal bývalý šampion Interserie.

 

Pozn.: Chceme zdůraznit, že Karl-Heinz Becker je výhradně zodpovědný za obsah tohoto zdělení. Nejsme zapojeni do soudního případu.


Text: Karl-Heinz Becker, foto: Milan Spurný, Michael Kavena

Štítky:

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.