Libor Milota - Mercedes AMG GT3 by R. Holan

Libor Milota - Mercedes AMG GT3 by R. Holan

Motorsport / Okruhy

Čtvrtý podnik Carboniacupu hostil autodrom v Mostě

Rovnou stovku vozů přivítala závodní série Carboniacup, která je určena nejen amatérským jezdcům, cestovním, GT vozům, speciálům, prototypům a formulím. Stovka účastníků nabízela již před závodem slibnou podívanou. Na okruhu v Mostě se Carboniacup letos podíval podruhé a v závěru sezóny se sem ještě jednou vrátí. Na jezdce čekala 4,2km dlouhá trať s 21 zatáčkami, byla pro ně připravena 2x tréninková jízda, kvalifikace a závod s letmým startem, rozdělené do skupin A, A+, B, C a D.

Áčka patří upraveným cestovním a GT vozům, Béčko sériovým cestovním vozům, Céčko speciálům a prototypům a poslední skupina D patří formulím. Již dlouho jsme na závodních tratí neviděli Jiřího Bažatu s Fábií, či Igora Lešínského s formulí Van Diemen, doufáme, že zde tedy nejeli naposledy.

Počasí přálo, po večerních přejímkách jezdců i vozů a následné ranní rozpravě se mohlo začít závodit.

Ve skupině A1 se nejlépe zadařilo Jiřímu Mikovi s Citroenem Saxo VTS, který zvítězil před Matějem Chabrem s VW Golf a Thomasem Rothem s Ladou 2105. A2ku tedy dvoulitry vyhrál Zbyněk Čurda s BMW M3, před Němcem Janem Teuserem a Jiřím Zemanem s Hondou CRX. A3 tedy třílitry se staly německou záležitostí, když zvítězil Walter Föster, před Olafem Haeusnerem a Markusem Dietzem na vozech BMW, nejlepším z našich dojel pátý Tomáš Zabloudil. V A7 pro vozy do 2000ccm s většími úpravami dojel vítězně cílem Nico Dauerer, před dalším Němcem Günterem Stubenrauchem na VW Scirocco a bronz pobral Zdeněk Sýkora s Hondou CRX, bramborová medaile zbyla na Jiřího Bažatu se Škodou Fábia, který se po pauze vrátil na okruh.

Druhý závod skupiny A patřil pak již silnějším strojům skupina A4-A9. Ve třiapůllitrech měl Karel Kováč s BMW Z3M Coupé vítězství snažší, neboť Otto Svoboda s BMW M3 stáje Šenkýř Motorsport závod nedokončil. Skupina A8 pro upravené vozy s motorem do 3500ccm vyhrál Pavel Sergovec s KTM X-Bow GT4 z týmu RTR Projects, před kolegou Thomasem A.Andersonem se stejným vozem, třetí dojel Vít Smejkal se Škodou Octavia Evo. Nejsilnějším vozům A9 nad 3500ccm kraloval Mercedes AMG GT3 stáje GT2 Motorsport s Liborem Milotou, který porazil Richarda Chlada na Audi R8 a brozový skončil Honza Hladík s Porsche GT3 Cup, až 4 dojel Boleslav Waszek s Corvette, Dennis Waszek s Ferrari závod nedokončil a cíl neviděl ani Roland Luger z Rakouska na Oplu Omega DTM.

Skupina B sériových vozů přivítal, jako už poněkolikáté, Fiat 500 Abarth Cup skupiny B6, tedy vyrovnaná vozítka, kde zvítězil v Mostě Peter Szilágyi, před Martinem Pričem a bronz patřil Arturu Parolovi. V B1 do 1600 vyhrál Jiří Zeman starší a ve dvoulitrech B2 zvítězil Aleš Göllner s Hondou, před Němcem Christianem Arnoldem. Třílitrovou skupinu B3 ovládl Jiří Švec jr. na Porsche, před Petrem Moučkou a Zdeňkem Čurdou s vozy BMW. Ve tříapůllitrové skupině B4 bral zlato Radek Zimmer s Lotusem Exige, před Martinem Hanzlem. A v těch nejsilnějších po přestávce zvítězil Standa Šedivec s Corvette ZR1, před dvěma vozy Porsche Boško Tripala a Luboše Sázavy.

V ultralehkých speciálech do 1400ccm skupiny C1 dokázal poprvé zvítězit s Performerem jedoucí mladičký Polák Szymon Urbaniak, před Němcem Danielem Hentschlem a Rakušanem Karl Heinz Matzingerem. V souboji vozů Radical v C2 byl úspěšnějším Rakušan R.Schoflinger, před Martinem Kuncem. V šestnáctistovkách C3 dojel pro zlatý věnec Rakušan Jürgen Kapeller, před Ondřejem Hejdukem a MiVim. V C4 zaznamenal vítězství poprvé startující Milan Sitnianský s KTM X-Bow, před Jakubem Křečkem na zeleném Caterhamu a Janem Marečkem s dalším KTM, v této kategorii se sešlo celkem 10 konkurence schopných vozů.

Skupina D, tedy skupina formulí s motocyklovými a automobilovými motory, ale také jedna plnokrevná GP2. S tou plnokrevnou vyhrál závod třídy D5 nad 2000ccm Lubomír Světinský s Dallarou GP2. V celkovém pořadí ovšem nečekaně zvítězil Honza Rieger s Glorií C8F Evo, když porazil i dvě formule HKC teamu Renaulty 2,0. Honza Rieger tak vyhrál i v D1 do 1400ccm s motocyklovými motory, druhý skončil Tomáš Mohelnický s Glorií C8F. Divizi D2 pro automobilové motory do 1400ccm ovládl okruhový navrátilec Igor Lešínský z ASK Formula Havířov s Van Diemen, před Kay Hähnerem na Estonii 21. D3 do 1600ccm vyhrál Němec Tom Flemming na MT77, před dalšími kolegy z Německa Jensem Kautem a Thomasem Schossingem s Estoniemi 25.

D4 patří dvoulitrovým monopostům, kde chyběl Radek Polák z Lutopolu, kterému přejeme tímto brzké uzdravení. Zvítězil Němec Danny Luderer z HKC, před kolegou z HKC Matějem Mattym a Timem Rädleinem. Čtvrtý skončil Petr Zelenka, který pro tento závod osedlal sedadlo formule ve stáji SAPE Motorsport.

Další závod Carboniacupu se koná na německém okruhu Lausitzring, který stále funguje a na jezdce se těší 12.8. Do té doby s Carboniacupem nashledanou.

Vláďa Rožánek
Carboniacup Team 2019

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

57 − = 56

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..