#502 Aleš Loprais, Khalid Alkendi, Petr Pokora, Praga V4S DKR, Instaforex Loprais Team

#502 Aleš Loprais, Khalid Alkendi, Petr Pokora, Praga V4S DKR, Instaforex Loprais Team

Motorsport / Rallye / Truck

Dakar/3: Lopraisův pátý čas v etapě ho posunul na celkové šesté místo

Aleš Loprais, Khalid Al Kendi a Petr Pokora si po třetím dnu Rally Dakar 2020 o příčku polepšili. Po okružní etapě se startem a cílem v Neomu postoupila Praga V4S DKR v barvách Instaforex Loprais Teamu na šestou pozici. Jen necelých pět minut ji dělí od obhájce loňského vítězství Eduarda Nikolajeva, který je zatím pátý.

Úterní rychlostní zkouška měřila 404 km a byla nejdelší v dosavadním průběhu dakarské rallye. Soutěžní vozy během ní vystoupaly až do výšky 1 400 metrů nad mořem. Na účastníky čekaly jak rychlé prašné úseky, tak písek.

Posádka Aleše Lopraise však kromě trati musela pozornost znovu věnovat i regulaci turbodmychadla, která tým a jeho mechaniky zaměstnává už od včerejška.

„První tři kilometry byly super, ale pak se opět opakoval problém se senzorem turbodmychadla. Tuto věc nemáme vyřešenou a dnes nás stála hodně času. Hlavně v první části speciálky,“ popisuje Aleš Loprais„Když jsme zastavili, abychom jednotku resetovali, předjelo nás několik osobních aut a dva kamiony. Nad tratí pak byla clona prachu, ale víc než polovinu závodu je nebylo možné předjet. Bylo to frustrující. Navíc výkon klesal de facto až do konce.“

„Hodně se nám podařilo stáhnout v písečných úsecích, kde mě to místy i bavilo. To bylo hezké zadostiučinění,“ pochvaluje si frenštátský závodník, který se v dunách a poušti cítí jako ryba ve vodě.

Tratě v Saúdské Arábii kladou mimořádné nároky na pneumatiky. Během prvních tří dnů si výměnu proraženého kola potrénovala celá řada posádek. Mnohé dokonce opakovaně. Defekty museli dnes řešit i Loprais s Alkendim a Pokorou.

„Měli jsme dva pomalé defekty. Jeden jsme vyměnili v neutralizované zóně a ve druhém případě jsme s kusem kolíku zapíchnutým v pneumatice dojeli s dofukováním až do cíle. Už jsme prostě nechtěli pustit to, co jsme si v písku najeli,“ vysvětluje Loprais.

Etapa kolem Neomu byla opět náročná na navigaci a v některých kategoriích bloudily i hvězdy světového formátu. Správnou cestu chvíli hledal i Khalid Alkendi.

„Trošku jsme zabloudili, ale o moc míň než včera,“ říká palubní mechanik Petr Pokora„Dvakrát jsme si vyměnili pozici s Martinem Macíkem, u kterého oceňuji fair play. Pustil nás před sebe, protože nás brzdil. Myslím, že měl také nějaký technický problém. Pak jsme ale minuli odbočku a on se opět dostal před nás. Etapa byla dost náročná, ale mně osobně to dnes uteklo jako voda.“

Ve středu 8. ledna pokračuje Rallye Dakar 2020 čtvrtou etapou. Trať z Neomu do Al Uly měří celkem 676 kilometrů. Rychlostní zkouška bude zase o něco delší (453 km) a pojede se převážně po šotolinových cestách. Organizátoři opět slibují obtížnou navigaci.

Rally Dakar 2020, kamiony průběžné pořadí po 3. etapě

1. Vjazovič/Haranin/Zaporoščenko MAZ 6400RR 11:34:01
2. Karginov/Mokjejev/Leonov Kamaz 43509 +2:18
3. Šibalov/Nikitin/Tatarinov Kamaz 43509 +20:01
4. Macík/Tomášek/Švanda Iveco Powerstar +38:59
5. Nikolajev/Jakovlev/Rybakov Kamaz 43509 +50:12
6. Loprais/Alkendi/Pokora Praga V4S DKR +54:52
7. Van Kasteren/Rodewald/Snijders Iveco Powerstar +1:10:55
8. Šoltys/Schovánek/Šikola Tatra Phoenix +1:25:36
9. De Baar/Van der Vaet/Slootjes Renault K520 +1:27:53
10. Vasiljevskij/Vichrenko/Muryljov MAZ 5309RR +1:28:46

Autor: Zdeněk Zelenka, zdroj: InstaForex Loprais Team

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

73 − = 63

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..