#504 Macík, Tomášek a Švanda, Iveco, Big Shock Racing

#504 Macík, Tomášek a Švanda, Iveco, Big Shock Racing

Moto / Motorsport / Rallye / Truck

Dakar/5: Macík dokázal na trati vyměnit spojovačku, Brabec po pádu přestal vysílat

Pátá etapa Dakaru přinesla posádce žlutého kamionu týmu Big Shock Racing 9. etapové a 5. celkové místo. Závodníci potlučení z předchozích kamenitých etap už nedočkavě vyhlíželi vysněný písek, který pořadatelé v aktuální etapě slibovali. A dočkali se. Nejdřív ale Martin Macík s Františkem Tomáškem a Davidem Švandou museli projet hustým prachem. A při jednom z nepřehledných manévrů se jim ohnula spojovačka. Nebylo možné pokračovat. Naštěstí čeští závodníci v kamionu vezli náhradní díl a výměna zabrala jen 30 minut. Pak už následovala raketová jízda do cíle.

Týmový motocyklista Jan Brabec během 5. etapy vyděsil fanoušky, když při pádu vyřadil z provozu přístroj pro online sledování na trati. Všichni si oddechli až poté, co se český jezdec znenadání zjevil v cíli. I když potlučený a s rozbitým ochranným štítem. Nakonec je z toho pěkné 50. etapové místo, 38. pozice celkem. Honza pokračuje odvážně dál, snaží se jen šetřit operované koleno.

Karel si na trati vyžádal výměnu spojovačky

V 5. etapě posádka Martina Macíka řešila po kolizi v kamenitém úvodu technickou závadu. Přímo na trati vše vyřešil pohotový zásah palubního mechanika Davida Švandy, kterému se za asistence spolujezdců povedlo během půlhodinové opravy dostat Karla zase zpět do formy. I přes toto zdržení dojel žlutý kamion do cíle na 9. místě a v celkovém pořadí drží výbornou 5. pozici. „Na začátku jsme pěkně předjížděli, ale děsně se zase prášilo. Letěli jsme na obrovských šutrech a v mlze se objevila skála, skála a díra mezi. Udělali jsme hrc, frc a ohnuli spojovačku, tyč spojující kola a řízení. Takže kola do véčka a nemohli jsme pokračovat. Asi 30 minut jsme tyč měnili. A jakmile bylo hotovo, vyrazili jsme na stíhací jízdu,“ popisuje Martin Macík. A navigátor František Tomášek ho doplňuje. „Pak už jsme non stop drželi plný výkon.  Dojeli jsme do písku a zase předjížděli jednoho za druhém. Tam už nás to hodně bavilo. Navigace naprosto v pořádku. Karel jede dobře. Ještě nejsme ani v půlce. A pokračujeme dál.“

Brabec zmizel a vtipkoval s Alonsem

Motocyklista týmu Big Shock Racing Jan Brabec 5. etapu Dakaru dokončil na 50. místě, v celkovém hodnocení je 38. Umístění českého jezdce je ovlivněno středeční 41minutovou penalizací za neprojetý kontrolní bod poté, co mu přestaly fungovat navigační přístroje. A horké chvilky připravil fanouškům také v 5. etapě, když zmizel z online trackingu. Naštěstí se ukázalo, že po pádu, při kterém si rozbil také ochranné sklo na svém motocyklu, přišlo k úhoně i zařízení, které sleduje jeho pohyb po trati, proto se během závodu neobjevoval na jednotlivých WP. „Asi na 90. kilometru jsem šel na rypák. Ne moc, ale zase do těch šutrů. Takže jsem přestal vysílat, protože jsem si utrhal kabely od antén. Trochu mě bolí rameno. Ale snad nic vážného,“ popisuje Jan Brabec vývoj dramatické etapy. „Ale sranda byla, že když jsem zastavil na křižovatce na přejezdu s rozmláceným předkem vedle Alonsa s Comou, volali na mě: Ty jsi šel na držku, viď? Potvrdil jsem jim to a Coma povídá: To já poznám,“ směje se v cíli Brabec.


Text: Nikola Kužílková, zdroj a foto: Big Shock Racing

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

85 + = 87

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..