#33 Team ISR, CZE, Audi R8 LMS, Filip Salaquarda (CZE), Frank Stippler (DEU), Most 2018 (foto: Milan Spurný)

#33 Team ISR, CZE, Audi R8 LMS, Filip Salaquarda (CZE), Frank Stippler (DEU), Most 2018 (foto: Milan Spurný)

Motorsport / Okruhy

Filip Salaquarda patří mezi žhavé kandidáty na Zlatý volant 2018

Pražský závodník Filip Salaquarda je držitelem Ceny rychlosti prestižní motoristické ankety Zlatý volant za rok 2016. Vysloužil si ji za nejrychlejší rychlostní průměr na kolo, jehož hodnota dosáhla na dráze ve Spa Francorchamps 209 km/h. Velkou šanci uspět u porotců ankety má i v hodnocení letošního roku. Tým jeho otce Igora ISR, ve kterém již několik let startuje, se letos přesunul do konkurence továrních stájí prestižního německého šampionátu ADAC GT Masters. A hned při debutu týmu Filip dosáhl se svým stájovým kolegou, německým pilotem Frankem Stipplerem, nevídaného úspěchu. Na proslulém Nürburgringu totiž suverénně ovládli srpnový nedělní závod ADAC GT Masters. Filip navíc doslova deklasoval své soupeře, když druhé posádce v cíli nadělil nevídaných 11,5 vteřiny. Jeden ze závodů šampionátu ADAC GT Masters letošní sezony hostil premiérově i mostecký autodrom. Kladné hodnocení týmů, jezdců i diváků přesvědčilo promotéra, aby Most zařadil do kalendáře i v roce 2019. Fanoušci se tak mohou opět těšit na krásné a silné supersportovní vozy, své želízko v ohni budou mít právě v týmu ISR a jezdci Filipu Salaquardovi.

Filipe, prozraďte, jaký je letos Váš závodní program?

Jezdíme ADAC GT Masters, prestižní německý šampionát vozů GT3. Kalendář čítá sedm závodních víkendů, v jejichž průběhu se jedou kromě tréninků a kvalifikací dvě hodinové bodované jízdy se střídáním jezdců. V kalendáři také od letošní sezony figuruje český okruh na mosteckém autodromu.

S jakým vozem nastupujete?

Jezdíme s Audi kategorie GT3. Toto auto dosahuje na nejrychlejší trati průměrné rychlosti 170 až 180 km/h na kolo. Na rovince je schopné vyvinout až 260 km/h. Všechny vozy GT3 jsou rychlostně vyváženy systémem Balance of Performance (BoP), jelikož koncepce každé značky je odlišná. Z továrny vyjíždějí auta s odlišnými výkonnostními parametry a díky vyvážením BoP dosahuje každý vůz stejné výkonnosti a jsou si rovnocenné.

Zmínil jste, že ADAC GT Masters se jezdí i na autodromu v Mostě. Jaké to je startovat před domácím publikem v tak prestižní soutěži?

Určitě je to skvělé. Automobilových okruhových závodů v Čechách takového kalibru moc není. Atmosféra byla skvělá a myslím si, že nás to popohnalo k ještě lepšímu výsledku.

Čeká Vás ještě jeden závodní víkend na německém Hockenheimu, jak byste zhodnotil dosavadní průběh sezony?

Na to, že jsme několikrát nebodovali, jsme si vedli dobře. Naše snahy bohužel vícekrát ukončili soupeři, kteří nás vystrčili z dráhy. Na druhou stranu se nám jednou podařilo vyhrát, a když jsme dojeli do cíle, tak převážně na bodované příčce. Stanovených cílů v první sezoně jsme dosáhli a příští rok bychom chtěli dosažené zkušenosti zúročit, posunout se dál a jezdit výše.


Zdroj: Agentura POZITIF, foto: Milan Spurný

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.