Jan Rieger - Gloria C8F Evo Carboniacup Most 2019 by M. Tomsa

Jan Rieger - Gloria C8F Evo Carboniacup Most 2019 by M. Tomsa

Motorsport / Okruhy

Grandfinále Carboniacupu jak se patří v Mostě

Okruhový Carboniacup odjel finále již své deváté sezóny ve velkém stylu na autodromu v Mostě, kam se letos vydal již potřetí. Účast závodníků zahřála na srdci nejednoho fanouška rychlých kol, kteří viděli jak cestovní a GT vozy, spaceiály a prototypy, ale také formulové monoposty. Přijeli mladí, vyježdění harcovníci, ale i pravidelní účastníci, ve velké konkurenci měli diváci na co koukat. Celkem 115 jezdců uzavřelo posledním závodem letošní sezónu, která byla velmi úspěšná, ale o tom až příště. Partner a garant závodu Rexonix vložil sponzorské peníze do letos posledního závodu, závod nesl tedy jeho jméno. Tak jako každoročně vítěze oceníme na společném slavnostním vyhlášení sezóny.

Vít Smejkal – Škoda Octavia EVO – Carbonia Cup Most by M. Tomsa

V juniorské A kategorii startovala Monika Podhradská se Škodou Fábia, V A1 už měli jezdci více vozidel a nejúspěšnější z nich Matěj Chabr s Golfem si dojel pro zlato v 1600ccm, když za jeho zády dojel Jiří Mika s Citroenem VTS a Kiwatt Holger na Ladě. Zbyněk Čurda vyhrál s BMW M3 dvoulitry A2, před Janem Teuserem z Německa a Jiřím Zemanem s Hondami CRX. František Došek bohužel cíl neviděl. Ve třílitrech kraloval v A3 Olaf Haeusner s BMW M3, před krajanem Walterem Forsterem také na BMW M3 a Polákem Adamem Baczynskim s Porsche 944 S2. Ve třiapůlitrech A4 vyhrál Otto Svoboda ze stáje Šenkýř Motorsport, před Tomášem Zabloudilem a Josefem Liškou. Mezi upravenými dvoulitry A7 zvítězil Nico Dauerer s VW Scirocco, před Jiřím Bažatou se Škodou Fábia a Jiřím Sedlákem s Hondou S2000. Do 3500ltr upravených aut zajel nejrychleji Martin Čížek se Seatem Cupra, před Jiřím Urbanem s Lotusem Elise a Vítkem Smejkalem na Škodě Octavia, ve stejné skupině startovala i Škoda Octavia RS III cup v rukách Kuby Krafka. V nejsilnějších A9 dominoval Lukáš Urban s Ultimou GTR a stříbro odvezl Honza Hladík s Porsche GT3.

Luboš Nebřenský – MB AMG S – Carbonia Cup Most by M. Tomsa

V sériových cestovních vozech skupiny B2 dojel nejlépe Libor Šajner s Toyotou Gt86, před Alešem Göllnerem s Hondou Type R a Němcem Christianem Arnoldem s Hondou Type R. V B3 do 3000ccm zaslouženě dojel pro zlato Zdeněk Čurda s BMW 330Ci, před Petrem Moučkou s BMW M3 a Tomášem Benešem s Alfou Romeo. Skupinu B4 do 3500ccm opanoval Lukáš Valdmann s BMW M3, před Petrem Koutským s Mazdou RX5 a dalším nováčkem Petrem Kameníkem s Meganem RS 225. Nejsilnější stroje B5 nad 3500ccm projel pod zlatým věncem Boško Tripalo s Porsche, před Lubošem Nebřenským s Mercedesem AMG S a dalším Porsche 911 Luboše Sázavy.

Michal Paclík – Norma M20 FC Honda – Carbonia Cup 13.10.2019 Most by M. Tomsa

Speciální vozy a konstrukce spojuje pod svá křídla skupina C. Skupina C1 do 1400ccm našla svého vítěze v Szymonu Urbaniakovi z Polska, který také zajel nejrychlejší čas závodu, před Danielem Hentschlem z Německa a Phillipem Gerberem na vozech Performer, tedy těch rychlých velkých motokárách. Skupinu C2 opět vyhrál Michal Paclík s Normou M20 FC Honda, před Rakušanem Martinem Kehrerem na Caterhamu Hayabusa. Skupina celkem vyrovnaných Caterhamů C3 do 1600ccm měla za vítěze Jürgena Kapellera z Rakouska, před Ondřejem Hejdukem a MiVim na vozech Caterham. C4 pro vozy nad 1600ccm si dojel pro vítězství Martin Křeček, před Jakubem Křečkem a bronz si zasloužil Jan Mareček z RTR Projects s KTM X-Bow.

Igor Lešínský ASK Formule Havířov – VD02 CarboniaCup Most 2019 by M. Tomsa

Ve skupině D1 formulových monopostů s motocyklovým motorem pozlatila a celkově už potřetí Honzu Riegera s formulí Gloria C8F Evo, když porazil Jana Matyáše z R.E. S Glorií a Martinem Waltherem na formel ADAC BMW. V D2 do 1400 s automobilovými motory startovala trojice starých známých, tedy Langer, Chabr a Lešinský, souboj opakovaný z dávných okruhových bitev. Zatímco Igor Lešinský z Havířova zvítězil, ostatní bohužel nedokončili. Druhý protnul šachovnici Němec Hartmut Heidicke s Estonií 21-10 a bronz odvezl jeho krajan Jens Kaute na MT77. D3 do 1600ccm patřila německým jezdcům, když zvítězil Jacky Thalmann, před Jeanette Siegert s MT77 a Svenem Steinbachem. Dvoulitry D4 měly zajímavé pole a především stáj Rexonix přivezla dvě formule Renault 2,0. Zvítězil Matěj Matty z HKC Racing – Rexonix, před Danny Ludererem a Timem Rädleinem, čtvrtý Machulda z HKC Racing – Rexonix nezůstal mnoho pozadu. D5 vyhrál Lubomír Světinský s Dallarou GP2, tedy s vůbec nejrychlejším časem ze všech formulí, před Václavem Šafářem z GT2 Motorsportu s F4. Nechyběla zde ani stáj Lutopol, ta přivezla formuli a team, spolu se vzpomínkou na zesnulého Radka Poláka a která by se měla vrátit a zasáhnout do bodových výsledků příští rok s novým jezdcem. Budeme držet palce.

Sezóna skončila posledním závodem, poslední šachovnicovou vlajkou, nyní bude čas bilancovat, hodnotit a plánovat. Čeká nás vyhlášení sezóny 2019, tedy deváté závodní sezóny Carboniacupu, tedy poháry a společné posezení. Děkujeme Všem, co se na bezproblémovém chodu závodní sezóny podíleli jak svými finacemi, tak svým umem, jezdcům i teamům za účast.

Vláďa Driver Rožánek & Carbonia team 2019

 

 

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

2 + 5 =

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..