#62 FH-SP, Sports 2000, Peter Peckary, AUT, ROBINSON RS 2000 sports 2000, 2000 ccm, 1982

#62 FH-SP, Sports 2000, Peter Peckary, AUT, ROBINSON RS 2000 sports 2000, 2000 ccm, 1982

Motorsport / Okruhy

Histo Cup 2018 – legendární retro na dráze, klasické závodní vozy se vrací.

Brno – Celkem 15 závodů jednotlivých kategorií nabídne tento víkend rakouský Histo Cup. Fanoušci motoristického sportu se ve dnech 4.–6. května můžou těšit na téměř dvě stovky vozů reprezentující zlatou éru automobilového závodění.

Jaguar XJS, Ford Mustang nebo třeba BMW 3.0 CSL. To jenom namátkou z nabité startovní listiny. Závodníci startující v Histo Cupu míří do Brna tři týdny poté, co novou sezónu zahájili na rakouském Salzburgringu. „Masarykův okruh je trať, kde záleží především na schopnostech řidiče. Zároveň jsou tu dvě dlouhé rovinky, takže nemůžeme podcenit roli, kterou hraje výkon aut. Rozhodně můžeme očekávat vzrušující závodní víkend, jak je tu pravidlem,“ hodnotí brněnské závodní klání ředitel Histo Cupu Michael Steffny.

Autentický zážitek

Komu chybí vypjaté souboje závodních vozů z druhé poloviny 20. století, ten si přijde na své při závodech dvou stěžejních kategorií šampionátu. V tzv. třídě K startují mrštné cesťáky, na kterých vzhledem k přísným podmínkám týmy nemohly provést žádné pozdější úpravy. „Auta splňují původní homologaci, což slibuje autentický divácký zážitek. Závodní vozy jsou téměř neustále v těsném kontaktu a časté předjížděcí manévry jsou samozřejmostí,“ popisuje manažerka podniku za Automotodrom Brno Jana Božková. V této třídě startují i dva čeští piloti David Bečvář a Jaroslav Rejka, oba v populárních vozech Jaguar XJS.

Další z tradičních kategorií Histo Cupu je třída závodních speciálů, které nepodléhají tak přísným pravidlům. Vzhled vozů zůstává původní, ale pod kapotou jsou často usazené upravené motory.

Doplňkové třídy nejsou do počtu

Záběr Histo Cupu je tak široký, že si na své přijde každý fanoušek okruhového závodění automobilů. Tradičně dobře zaplněná je kategorie historických formulí, kdy se na startovním roštu objeví přes 30 monopostů. Stálicí je i ceněný závod youngtimerů BMW E30 s 2,5litrovými motory. Svou premiéru v rámci Histo Cupu na Masarykově okruhu zaznamená tovární pohár automobilky Porsche. Příznivce tuzemské klasiky pro změnu potěší Penrite Classic Cup, ve kterém se objeví stroje typické pro československý automobilový průmysl.

Extrémní zábava v podání KTM X-Bow

Seriál X-Bow Battle, ve kterém startují speciály rakouské továrny KTM, tento víkend zahájí svoji sezónu. Piloti otevřených sporťáků se představí ve dvou kategoriích GT4 a Elite. Největší přednost strojů spočívá jednoznačně v jejich nízké hmotnosti a dobré ovladatelnosti. Tento mix zaručuje vysoce zábavnou podívanou.

Velkoplošná obrazovka nebo simulátor F1

V sobotu a neděli budou pro diváky otevřené přírodní tribuny C a F, stejně jako sedadlové tribuny T3 a T5. Přístupný bude i paddock. Jednodenní vstupné činí 100 korun, v pátek je vstup zdarma na tribunu C. Zaparkovat mohou návštěvníci u otevřených tribun.

Rodiny s dětmi čeká doprovodný program v podobě simulátoru vozu F1. Dění na dráze mají návštěvníci možnost sledovat na velkoplošné obrazovce umístěné naproti tribunám T3/T5.


Zdroj: Automotodrom Brno, foto: Milan Spurný

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

6 + 1 =