#1 Christian MERLI, ITA, Christian Merli, Osella FA 30 Zytek LRM, 2, D/E2-SS, -3000

#1 Christian MERLI, ITA, Christian Merli, Osella FA 30 Zytek LRM, 2, D/E2-SS, -3000

Motorsport / Vrchy

Ital Merli ovládl v novém rekordu Ecce Homo ve Šternberku

Italu Christianu Merlimu se podařilo obhájit loňské vítězství na nejstarší evropské vrchařské trati Ecce Homo ve Šternberku. Navíc udělil Simone Faggiolimu, svému krajanovi a věčnému rivalovi, další poliček, když ho letos popáté nechal za sebou v absolutním pořadí závodu evropského šampionátu automobilů do vrchu. Vše navíc „okořenil“ vylepšením svého loňského traťového rekordu a ustanovil jeho novou hodnotu – 2:39,930.

#1 Christian MERLI, ITA, Christian Merli, Osella FA 30 Zytek LRM, 2, D/E2-SS, -3000

Obhájce evropském titulu Merli (Osella FA30 Zytek LRM) letos kraluje a již tréninkové jízdy ve Šternberku jasně ukázaly, že je opravdu ve velké formě, když atakoval vlastní traťový rekord 2:41,37 a po celý závodní víkend „ujížděl“ Faggiolimu (Norma M20 FC). V první soutěžní jízdě na trati o délce 7800 metrů předhodil Simonemu čas 2:42,290, tak rychle Faggioli na Ecce Homo ještě nejel a taky bohužel nedokázal reagovat. Christian si tak vybudoval náskok čtyři a půl sekundy do druhé závodní jízdy. Bylo jasné, že pokud Merli na Oselle svůj výkon zopakuje, vítězství mu nikdo nevezme.

#15 Simone FAGGIOLI, ITA, Best Lap SSD, Norma M20 FC, 2, E2-SC, -3000

Díky početným nehodám a jednomu hašení hořícího vozu se častokrát závod přerušoval a závodní program se tak natahoval až o několik hodin. Navíc nedělní teploty vyšplhaly k 30 °C a tak si motorističtí fanoušci závody užili do pozdních hodin. A stálo to určitě za to, neboť cca v 18:40 hodin se na start postavil poslední pilot závodu a vítěz první jízdy Christian Merli. Při západu slunce doslova „vylétl“ do cíle a ukrojil z loňského traťového rekordu dalších 1,44 sekundy. Slovy komentátora Martina Straky, prostě: „Grande Finale se vším všudy!“

Co dodat? Nic. Letošní Ecce Homo ovládli Italové – Merli, Faggioli a Degasperi. Pro Merliho je to další smeč a pomyslně vede 5:0 – pět závodů a pět absolutních prvenství.

Z Čechů nejlepší pátý Miloš Beneš

Ano, čtvrtá Osella FA30 v top 5 byla právě ta z GSM Racing týmu, pilotovaná Milošem Benešem, kterému obzvláště v první závodní jízdě zdatně sekundoval nakonec sedmý domácí jezdec Václav Janík, když prvním časem 2:51,790 na Beneše ztratil pouhých 0,51 sekundy. Monoposty Osella tak kralují v letošním evropském šampionátu a fanoušci jen čekají, zda francouzská Norma něco vymyslí.

#3 Miloš BENEŠ, CZE, GMS Racing Team, Osella FA 30, 2, D/E2-SS, -3000, C3, E2-SS-3000

Za Janíkem na osmém místě byl další z Čechů Dušan Nevěřil na své obstarožní Normě M20 FC.

„Dvoulitrové“ překvapení se jmenuje Petr Vondrák

Tichým překvapením, které přehlušil Merliho rekord tratě, byl Petr Vondrák ve 2litrové Oselle PA21 S. Poprvé na Ecce Homo dokázal vyvést dvoulitrový vůz pod čas 3 minut a to rovnou za 2:59,180. Dokázal dojet na 11. absolutním místě, nechal za sebou i dvanáctého Petra Vítka s 3litrovou Osellou a přímého rivala ve třídě domácího Petra Trnku na voze Ligier JS53 Evo2 LRM, který byl třináctý.

#24 Petr VONDRAK, CZE, Petr Vondrak, Osella PA21 S, 2, E2-SC, -2000, C3, E2-SC-2000

Siluety v duchu souboje Rybníček versus Michl

Vítězství ve skupině E2-SH (siluety) nakonec pro sebe vybojoval Marek Rybníček na novém voze Mc F1 Evo, když dokázal za svými zády pomyslně udržet Dana Michla s Lotusem Elise, který v součtu ztratil 4,49 sekundy. O dalších deset sekund zpět a na bronzový stupínek vystoupal slovenský matador Igor Drotár (Škoda Fabia DTRi).

#48 Marek RYBNÍČEK, CZE, ACCR Czech Team Liqui Moly, Mc F1 EVO, 2, E2-SH, -3000, C2, E2-SH-3000, Ecce Homo 2019, FIA European Hill Climb Championship

V kategorii 1 nejrychlejší Jan Miloň

Krásné vozy skupiny GT, které se sešly na startu bohužel jen dva, patřily k nejrychlejším strojům v kategorii 1. Tuto kategorii s přehledem vyhrál slovenský jezdec Jan Miloň na voze McLaren 650S GT3.

#76 Jan MILOŇ, SVK, Jantar Team, McLaren 650S GT3, 1, GT, +3000, C1, E1+2000, Ecce Homo 2019, FIA European Hill Climb Championship

Druhé místo pro sebe vybojoval Ital Antonino Migliuolo, který byl nejrychlejší ve skupině N a vyhrál ji před Čechy Ivo Holanem a Tomášem Vavřincem, když všichni pilotovali Mitsubishi Lancer Evo IX.

#92 Antonino MIGLIUOLO, ITA, Antonino Migliuolo, Mitsubishi Lancer Evo IX, 1, N, +3000, Ecce Homo 2019, FIA European Hill Climb Championship

Ve skupině A se radoval Lukáš Vojáček a ve skupině S20 Slovák Ivan Mutňanský.

Bonucci na Oselle kraloval v historických vozech

Ital Uberto Bonucci (Osella PA9/90) je vždy velkým favoritem mezi historickými vozy a nebylo to jinak ani při letošním závodě Ecco Home. Bonucci opanoval historiky s náskokem přes 26 sekund před druhým Adamem Klusem na voze HSS March Audi Turbo Can-Am, který však nestartoval v rámci hodnocení historického ME, ale s přehledem vyhrál MČR.

#213 Uberto BONUCCI, ITA, Uberto Bonucci, Osella PA9/90, 4, D8+2000, C4, Ecce Homo 2019, FIA Historic Hill Climb Championship

Třetí absolutně byl další Ital Piero Lottini (Osella PA9/90) a „bramborový“ Jaroslav Prášek s Chevronem F2. Ten byl v hodnocení evropských historiků na třetím pódiovém stupínku.

#201 Adam KLUS, CZE, Adam Klus, HSS March Audi turbo Can Am, 5, E5-2000, C5, Ecce Homo 2019, FIA Historic Hill Climb Championship

 

#206 Jaroslav PRÁŠEK, CZE, GT2 Motorsport s.r.o., Chevron B42 F 2, 5, E3-2000, C5, Ecce Homo 2019, FIA Historic Hill Climb Championship

 


Autor: Milan Spurný, foto: Milan Spurný

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

− 3 = 7

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..