Boris Vaculík s rozbitým čelním sklem svého speciálu Ford F150 EVO

Boris Vaculík s rozbitým čelním sklem svého speciálu Ford F150 EVO

Galerie / Motorsport / Rallye

Jezdci z týmu BARTH Racing zrychlili. Pilot Vaculík dojel do cíle bez předního skla!

Pekelně náročná byla druhá etapa na Dakarské rallye. Účastníci museli překonávat vysoké duny u peruánského města Pisco. Na rozdíl od úvodu nedostali závodníci z týmu BARTH Racing žádnou dodatečnou penalizaci. Josef Macháček skončil v neděli na dvanácté příčce a celkovým pořadím se posunul na 31. místo. Kritický moment si prožil pilot Boris Vaculík, když svůj závodní Ford převrátil a etapou musel projet bez předního skla. Pád měl také David Pabiška, kterému ještě před tankovacím bodem došlo palivo.

Macháček si duny pochvaloval

Jako skvělé svezení hodnotil Josef Macháček, pětinásobný vítěz Dakarské rallye, jízdu po peruánských dunách. „Nedělení etapa byla fantastická, pravá africká. Rychlé pískové úseky, dlouhé pláně a pak masakr, kdy člověk musí překonávat sjezd z dun, které jsou opravdu velké. Pro čtyřkolku je to úplné potěšení,“ byl nadšený 60letý jezdec, který hodil za hlavu dvouhodinovou penalizaci z úvodního dne. „Pořadatel uznal chybu, když nám dal špatné informace o průjezdných bodech. V tuto chvíli neodpovídám na otázky o mém umístění. Mým cílem je dojet každý den co nejlépe,“ doplnil Macháček z týmu BARTH Racing.

 

Jeho stájový kolega Zdeněk Tůma dojel v neděli na 29. místě a v celkovém hodnocení je na šestadvacáté příčce. „V těch peruánských dunách se musí dávat pozor, aby člověk neudělal kotrmelec. Nikdy nevíte, co je za ní. Hodně nám to usnadnily auta, která startovala před námi. Měl jsem jeden kritický moment, objížděl jsem auta, která nemohla vyjet nahoru. Jinak to bylo celkem v pohodě,“ popisoval Tůma.

Pabiška havaroval a došel mu benzin

Komplikovaně zdolával 267 kilometrů v dunách David Pabiška. V nedělní etapě spadl a poranil si rameno. „Bohužel jsem si narazil klíční kost a holeň. Snad to nebude nic vážného. Musím se teď dát dohromady, abych byl v následujících dnech absolutně ready,“ dodal Pabiška, který v neděli dojel na 62. místě a celkově je na 58. příčce. Nebyl to pro něj však jediný kritický moment: „K tomu mi tři kilometry před tankovacím bodem došel benzín, takže jsem musel motorku delší dobu tlačit. Pořadatel mě naštěstí viděl a asi sto metrů před cílem mi pomohl, když popoběhl s kanystrem. Ale strašně moc jsem se vymáčknul fyzicky.“

Také Rudolf Lhotský hodil dvouhodinovou penalizaci za hlavu. Trasu v nekonečném písku si pochvaloval. „Překonával jsem hodně dun, které jsem snad nikdy neviděl. Jelo se mi hodně dobře. Projel jsem všemi body, což je důležité,“ zdůraznil Lhotský, jehož hlavním partnerem je firma TOPORCER. V neděli dojel na 89. příčce. Na trati si však nejen on všiml hodně popadaných motocyklistů. „Tohle je konečně Dakar! Pořadatel nám nic nedaruje. Viděl jsem hodně havárií, mezi motorkáři určitě,“ popisoval Pabiška.

Vaculík dojel bez předního skla

Nejkritičtější chvíle si prožil Boris Vaculík s navigátorem Martinem Plechatým. Na dvacátém kilometru se převrátili se závodním Fordem a rozbili přední čelní sklo. „Auto jsme naštěstí vyhrabali a pokračovali dál. Jeli jsme přes 200 kilometrů bez čelního skla, což byl problém hlavně ve chvíli, když nás předjel jiný vůz nebo motorka. V autě bylo hodně prachu,“ popisoval Vaculík, bývalý jezdec autokrosu. „Připadal jsem si jako v bugině a spolujezdec zase zavzpomínal na angažmá na čtyřkolce. Důležité je, že jsme v cíli.“

Nakonec dojeli na 41. místě a v celkovém hodnocení jsou sedmatřicátí. Posádka týmu BARTH Racing však nebyla jediná, která měla potíže. „Viděli jsme po cestě mnoho nehod, které byly fatální. Auta se sypala v kotrmelcích po dunách, byly fakt rozbité. Plno lidí muselo skončit,“ popisoval navigátor Plechatý. „Míjeli jsme aspoň šest nehod, které byly fatální. Úmrtnost je poměrně velká.“


Zdroj: BARTH Racing, foto: BARTH Racing

Štítky: / /

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

− 8 = 1