Letos se do vrchařského kalendáře po čtyřleté odmlce vrátil opět tradiční závod „Ústecká 21“, který se uskutečnil poslední květnový víkend a to tradičně týden před závodem Ecce Homo ve Šternberku, který je započítáván do evropského šampionátu závodů do vrchu.
Na startovní listině závodu Mistrovství České republiky se objevilo 57 soutěžících: 34 soudobých automobilů, 5 historických a 18 vozů v České trofeji. Druhou část startovního pole tvořili jezdci jedoucí Maverick Rescue Euro Cup, který se na start v sobotu postavilo 65.
Ústecká trať je dlouhá 3600 metrů, převýšení je 209 metrů a je protkaná 21 zatáčkami, takže průměrná vzdálenost zatáček činí cca 171 metr. Traťový rekord zde ustanovil v roce 2005 Španěl Ander Vilariño na F3000 Reynard 01L Honda, když časomíru zastavil na čase 1:47,76.
Hvězdou závodu se stal jistě David Komárek z Liqui Moly racing teamu se svou Normou M20FC EVO, který v sobotu vytvořil traťový rekord 1:51,41, který zajel český jezdec. V neděli ho ještě znovu překonal a ustanovil tak nejlepší čas českého jezdce na 1:50,42. Opanoval tak skupinu E2-SC a také absolutní pořadí závodu MČR po oba dny. Tak všem jasně ukázal, jak je připraven na ME Ecce Homo ve Šternberku. Po oba dny ho marně stíhal druhý Dušan Nevěřil (Norma M20FC) a třetí Petr Vondrák (Osella PA21).
Skupině E2-SS v sobotu kraloval Martin Vondrák s formulí Tatuus NT 07 Masters.
Skupinu E2-SH vyhrál v sobotním závodě Marek Rybníček (Ford WRC Evo) před Čermákem (Mitsubishi Colt EVO 700) a Danem Michlem (Lotus Elise). V neděli havaroval ze soboty stříbrný Čermák, takže na druhém stupínku na pódiu ho vystřídal Dan Michl a na bronzový stupínek se prokousal Jiří Špalek (Mitsubishi Lancer Evo).
Skupinu E1 po oba závody opanoval Oskar Beneš (Ford Fiesta), kterého na pódium doprovodili v sobotu druhý Pavel Ulman (BMW M3 E36) a třetí Martin Zeman (Mitsubishi Lancer EVO VIII). V neděli si jezdci pozice na stupních prohodili, tedy až na Beneše.
Skupina GT měla po oba závody stejné pořadí – vyhrál Martin Jerman (Lamborhini Gallardo), druhý Petr Vojáček (Ferrari 430 GT) a třetí Jiří Filinger (Nissan 350 GT).
Skupině A již tradičně vládne Jaromír Malý (Mitsubishi Lancer EVO VIII), druhý byl Lukáš Vojáček (Mitsubishi Lancer Evo 8) a třetí Jan Trnka (Škoda Felicia). Toto pořadí se opakovalo také v nedělním druhém závodě.
Také skupina N měla po oba závodní dny shodné pořadí, vyhrál Tomáš Vavřinec (Mitsubishi EVO IX), před kuchtíkem Filipem Sajlerem (Mitsubishi Lancer EVO) a Dominikou Benešovou (Mitsubishi EVO X).
Historikům po oba dny kraloval Jaroslav Prášek se svým „klenotem“ formulí Chevron B42, před Milošem Zmeškalem na Raltu RT32 a třetím Ondřejem Chytilem na pěkném MTX 1-03.
Fanoušci závodů do vrchu se již mohou těšit na nadcházející víkend (4.–5. června), kdy Šternberk bude hostit tradiční závod evropského šampionátu vrchařů.
Foto: Milan Spurný