RYBNÍČEK Marek (CZ), Liqui Moly racing team, E2-SH+2000, Ford WRC EVO

RYBNÍČEK Marek (CZ), Liqui Moly racing team, E2-SH+2000, Ford WRC EVO

Motorsport / Vrchy

LIQUI MOLY RACING TEAM – olejáři letos opět největšími favority v bojích o český titul

Liqui Moly Racing Team opanoval v posledních dvou sezónách pořadí českého vrchařského šampionátu a letos nemá v plánu měnit zajetý plán. Na domácích tratích úřadovala především dvojice David Komárek a Marek Rybníček. David vévodil českým kopcům v uplynulých dvou sezónách v absolutním pořadí a v divizi 2 zase kraloval Marek Rybníček. Zastoupení bude mít tým opět v celém spektru startovního pole, rozmanitého vrchařského šampionátu. S otevřeným sportovním speciálem se do závodů vrhne spolu s Davidem Komárkem i Jiří Špalek, jenž bude pokračovat v „turbo“ éře své Normy M20F. Nově se v týmových barvách představí, rovněž se speciálem bez střechy (byť v jiné kategorii) jezdec Petr Lisa s krásným Caterhamem. S monstrem Ford Fiesta WRC EVO 2017 bude obhajovat loňský titul Marek Rybníček mezi siluetami. Rostoucí popularitu krasavců skupiny GT obohatil už loni se svým Lamborghini Gallardo Martin Jerman a i letos s ním může tým Liqui Moly počítat, stejně jako s tradiční dvojicí ve skupině N – Gábinou a Filipem Sajlerovými.

Těžištěm působení týmu budou opět české závody do vrchu s dvěma velvyslanci v mistrovství Evropy. Martin Jerman má se svým italským hřebcem v plánu účast v kompletním seriálu v rámci skupiny GT jako reprezentant ČR, zatímco Marek Rybníček zopakuje svoji loňskou účast ve vybraných závodech. Oba se poprvé v ME představí při úvodním podniku v rakouském Rechbergu.

Příznivce Liqui Moly Racing Teamu jistě zajímá, co nového přinesla zimní přestávka. Začněme u Marka Rybníčka: „Pro letošek jsme opět zbrojili, abychom posunuli své maxima. Loni jsme byli vyrovnaní s evropskou špičkou a letos bychom s Fiestou rádi opět přidali. Nově jsme připravili podvozek, máme nový motor a úpravy postihl i body kit. Letošní EVO 2017 bude rychlejší a už se nesmírně těším na krocení této bestie!“ Loni představený vůz, tak prošel před svojí druhou sezónou poměrně radikální úpravou s velkým očekáváním. Pilně se připravoval i Martin Jerman, který se zaměřil na optimalizaci převodovky: „Loni jsem vůbec nevěděl do čeho jdu. GT-čko je krásné a rychlé nářadí, ale žádá si svůj přístup. Měl jsem hodně opatrný začátek, učil jsem se prakticky znovu závodit. V závěru roku už jsme věděli hodně o autě i já o svých limitech. Letos budu opět dál a určitě rychlejší. Přes zimu jsme zrepasovali Lamborghini a zvlášť jsme se věnovali převodovce, která by měla lépe vyhovovat kopcům. Nesmírně se těším na letošní sezónu, kde již budu vědět s čím mám tu čest.“

Netradiční nářadí v letošním roce představí Petr Lisa. Nováček u týmu má v plánu kompletní seriál MČR a vodit bude na kopcích exotický Caterham. Bude to pro něho premiérová sezóna plná nových poznatků a zkušenosti bude jistě čerpat i od dvojice svých týmových kolegů Jiřího Špalka a Davida Komárka. Oba jmenovaní se opět představí v nejrychlejší kategorii a skupině – se sportovními prototypy Norma Turbo. David bude opět letos usilovat o absolutní mistrovský titul, aby mohl dovršit mistrovský hattrick a Jiří mu to jistě nebude chtít usnadnit. Vzájemné souboje nemůžeme očekávat jen u této dvojice, ale samozřejmě i u dua manželů Sajlerových, jejichž vozy bude letos zdobit nový design. Jejich zápolení ve skupině N, samozřejmě s vozy Mitsubishi Lancer EVO X, začalo už uplynulý víkend, při hostování v amatérském Edda Cupu, kde byl prozatím úspěšnější Filip. Ale počkejme si na úvodní závod českého mistrovství na brněnském automotodromu, kde se bude bojovat o první mistrovské body již tento víkend, zda se v jejich případě karta neobrátí…


Zdroj: Liqui Moly Racing Team

Štítky: / /

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..