#2 Christian MERLI, ITA, MERLI CHRISTIAN, OSELLA FA30, cat. 2, D/E2-SS, -3000, FIA EHCC Dobšinský kopec 2017

#2 Christian MERLI, ITA, MERLI CHRISTIAN, OSELLA FA30, cat. 2, D/E2-SS, -3000, FIA EHCC Dobšinský kopec 2017

Motorsport / Vrchy

Merli na Dobšinském kopci suverénně vyhrál, překonal rekord a Češi byli hodně vidět

V sobotních trénincích na Dobšinském nejrychlejší Merli

V sobotu na účastníky Dobšinského kopce 2018, jediného slovenského podniku zařazeného do šampionátu FIA EHCC a FIA HHCC, ale také závodu započítávaného do mistrovství České republiky, čekaly dvě tréninkové jízdy.

Stejně jako první, tak i druhou vyhrál s přehledem Ital Christina Merli na monopostu Osella FA 30 Zytek LRM před svým krajanem Simone Faggiolim na voze Norma M20 FC. Za duem Italů se usadili dva nejrychlejší z Čechů, a to Miloš Beneš a Dušan Nevěřil.

Z tréninkové top desítky byla hned polovina Čechů, takže pro pro českého fanouška byl opravdu optimistický pohled. Na 7. pozici senzačně Petr Trnka na 2litrovém Ligieru, na 8. pozici „věčný smolař“ Petr Vítek a hned za ním nejrychlejší ze siluet Vladimír Vitver na svém Audi TT-R DTM.

Na Dobšinském kopci padl opět traťový rekord v podání vítězného Merliho

Těsně před závěrem první závodní jízdy dorazila do startovního prostoru pro natěšené diváky smutná zpráva, že loňský traťový rekordman nenastoupí do závodu z důvodu poruchy motoru jeho Normy M20 FC.

První jízdu vyhrál s přehledem Christian Merli s komfortním náskokem 8,891 sekundy před Dušanem Nevěřilem (Norma M20 FC), když v tréninku rychlejší krajan Miloš Beneš chyboval, udělal na trati hodiny a přišel o zadní křídlo své Oselly FA 30. Na třetím místě se usadil Guy Demuth (LUX) na dalším stroji Norma. Petr Trnka se vyšvihl na „senzační“ průběžné páté místo v absolutním pořadí, přestože pilotuje 2litrový monopost Ligier.

První desítku absolutního pořadí uzavřel Marek Rybníček (Ford WRC EVO), který se ujal vedení ve skupině E2-SH, když za sebou nechal Vladimíra Vitvera.

Další krok za titulem pro Merliho a Osellu?

Druhá závodní jízda jen potvrdila letošní formu Christiana Merliho, který své vítězství korunoval novým traťovým rekordem, když časovou „laťku“ nastavil na hodnotu 2:15,425 a překonal tak loňský rekord Faggioliho o 0,358 sekndy.

Lucemburčan Guy Demuth se zlepšoval v Dobšiné každou svou jízdou, až nakonec pokazil radost Dušanovi Nevěřilovi, které dokázal v součtu překonat a sebral mu druhé místo v absolutním pořadí. Dušan Nevěřil se musel spokojit i tak se senzační třetí pozicí absolutně a byl druhý v E2-SC. Petr Vítek (Osella PA 30), který snad už překonal smůlu v podobě technických problémů, dojel na krásném pátém místě, když zdolal Petra Trnku o 0,042 sekundy a ten tak obsadil 6. příčku. Své pořadí ve skupině E2-SH se ani po druhé jízdě nezměnilo a Vladimír Vitver nedokázal Marka Rybníčka porazit, takže si podělili o 10. a 11. absolutní místo.

V českém šampionátu nakonec vyhrál Dušan Nevěřil, druhý skončil jistě nadmíru spokojený Petr Vítek a třetí Petr Trnka se svým vozem Ligier JS53 Evo3 LRM.

Příští víkend se již koná další podnik evropského vrchařského šampionátu polská Limanowa.


Autor: Milan Spurný, foto: Tuul Spurná

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

78 − 68 =

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..