Duck Racing Audi GT3 autodrom Most 2017 by VDR

Duck Racing Audi GT3 autodrom Most 2017 by VDR

Motorsport / Okruhy

MMČR v závodech na okruzích 2019 má jasno

Sezóna MMČR na okruzích automobilů skončila už při Masaryk Racing Days, která se tak stala již tradičním vyvrcholením českého mistrovství automobilů na okruzích.

Stala se tradičním skončením sezóny, která však již české mistrovství připomíná jen sporadicky, protože většina závodů MMČR se jezdí na zahraničních okruzích, postupem let zmizela nejen Letní cena Brna, potom zmizela i Jarní cena Brna a dříve i tři okruhové závody v Mostě se také vypařily. Nyní českou okruhovou scénu čeká jen jeden ryze český závod, tedy Masaryk Racing Days, Epilogu dalo Brno sbohem také. Pamatujeme léta slabší i nádherná, to když na startu v Brně stálo 60 aut, jezdily zde Fiaty Cinquecento, nebo Audi DTM, zbyly však na to už jen vzpomínky. Dobré spojení závodů FIA CEZ/Eset V4 přineslo do závodů evropskou konkurenci, ovšem třeba nedalecí sousedi z Polska mají kalendář úplně odlišný, a tak možnost startu pilotů v domácím mistrovství a FIA CEZ není zrovna ideální spojnicí, ale objevují se další nové tváře z Maďarska, či od jižních sousedů. Proto se v kalendáři objevuje i poměrně vzdálený Grobnik.

Václav Šafář -Tattus F4 autodrom Most 2017 by VDR

A jak to v roce 2019 všechno dopadlo? Podívejme se do celkové klasifikace, rozdělené na sprint závody a na vytrvalostní klání.

V klasifikaci sprintů začněme skupinou D2, tedy formulovou divizí, kde letos oslavil vítězství Tom Beckhäuser s Dallarou 308 F3, který nasbíral 144 bodů, když porazil Paola Brajnika z Itálie o 4 body a třetí skončil Maďar Jánoš Magyar na Tattus Master, dalším z Čechů byl na 11. místě Václav Šafář.

Ve sprintech D5 zvítězil Petr Lisa na Norma M30, před dvojicí Pragovek s Alešem Jiráskem a Tomášem Vojtěchem. V klasifikaci třídy GTC, tedy souboj Lamborghini Huracane vyhrál Bronislav Formánek, před Samuelem Sládečkou a Liborem Dvořáčkem. Třídu D4 GT vyhrál zaslouženě Richard Chlad jr na Audi R8 LMS Ultra, před Marcelem s Stanislawem Jedlinskim z Polska na Audi R8 GT3, dalším z klasifikovaných Čechů skončil čtvrtý Libor Milota s Mercedesem GT3, před Formánkem s Huracanem. D4 nad 2000ccm letos opanoval Maďar Kirmarty Lechner se Seatem Cupra, před Markem Jedlóczky z Polska a Srbem Milovanovičem s dalšími Seaty. V D4 TWC zvítězil Petr Majer s Renaultem Clio IV, před Michalem Makešem a Toyotou GT86 Maďara Lengyela, pátý skončil Petr Krejčí s Lotusem Exige.

Ve vytrvalostních závodech skupiny D5 dojel pro celkové zlato Tomáš Konvička s Normou M30, před Maďarem Volonterem na stejném stroji a bronz patří Aleši Jiráskovi s Pragou R1T. D4 GTC vyhrál Filip, před Samuelem Sládečkou a Boleslavem Waszkem na Lamborghini Huracane. V D4 GT si dojel pro zlatý věnec Polák Marcin Jedlinski na Audi R8 LMS GT3, před kolegou Mateuszem Liszowskim a Richardem Chladem jr., jako druhý z Čechů dojel Libor Milota s Mercedesem GT3 a třetí Daniel Skalický na Audi R8 GT3 týmu Duck Racing. Divize D4 nad 2000ccm patřila do režie Jáchyma Galáše s VW Golf TCR, před Kismaty Lechnerem a Czabou Tóthem z Maďarska na Seatu Cupra, čtvrtý skončil Petr Fulín se Seatem TCR, pátý pak Radim Adámek s Miroslavem Horňákem na Audi RS3 TCR.

Doufejme, že do kalendáře najde cestu i druhý český autodrom a objeví se i nové nejen české tváře, které by svou účastí zpestřili konkurenci v MMČR v závodech automobilů na okruzích.


Vláďa Rožánek

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

+ 6 = 13

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..