#1 BENEŠ Miloš, CZ, GMS RACING TEAM, E2-SS-3000, Osella FA30 Judd

#1 BENEŠ Miloš, CZ, GMS RACING TEAM, E2-SS-3000, Osella FA30 Judd

Motorsport / Vrchy

Na brněnském GMS Hill Climb Prologu se přidělovaly první vrchařské body sezony, i když při závodu z kopce

Domácí sezona závodů automobilů do vrchu byla zahájena o víkendu na brněnském Masarykově okruhu podnikem III. GMS Hill Climb Prolog. Závod byl vypsán pro soudobé a historické vozy v seriálu Liqui Moly Mistrovství České republiky a současně pro mezinárodní pohárový seriál Maverick Rescue Euro Cup.

Letošní třetí ročník Hill Climb Prologu se jistě zapíše do historie. Jelo se po směru klasického okruhu, cca 80 % z délky tratě 4800 m se jelo z kopce a závod do vrchu se vlastně rozhodoval v brzdění do tří retardérů na konci dlouhých rovinek. Start závodu byl 437,6 m n. m. a cíl 435,7 m n. m., takže cíl byl o cca 1,9 m níže (dle mých GPS souřadnic při focení na závodech). Je tedy s podivem, že tato trať byla schválena pro závod do vrchu na úrovni šampionátu České republiky, kde se jede o body pro zisk titulu mistr republiky v této nejstarší motoristické disciplíně.

Favoritem před závodem byl Miloš Beneš se svou Osellou FA30, který posledních několik roků patří k absolutní domácí vrchařské špičce. Při neúčasti Dušana Nevěřila a faktoru, že se jelo tak nějak spíše okruhově z kopce, mohl překvapit i Václav Janík, který má poslední sezony s okruhy více zkušeností jak Beneš. Ale překvapení se nekonalo a Miloš Beneš byl nejrychlejší i v novém závodě „z kopce přes tři retardéry do kopce“. Vyhrál oba závody, přičemž v první jízdě druhého závodu časem 1:44,29 ustanovil rekord nové trati Hill Climb Prologu. Václav Janík po oba závody opanoval se svou Normou M20FC Turbo stříbrnou příčku absolutního pořadí před týmovým kolegou Petrem Lisou, který pilotoval 2litrovou Normu M20FC.

#1 BENEŠ Miloš, CZ, GMS RACING TEAM, E2-SS-3000, Osella FA30 Judd

Největším lákadlem jistě bylo představení letošního vozu Marka Rybníčka, který poprvé pilotoval nový speciál Mc Laren F1 Evo skupiny siluet E2-SH. Šlo vidět, že šlo o první Markův start a jak trať osychala, postupně stále zrychloval. V prvním závodě to bylo absolutní šesté místo (MČR a MREC) a ve druhém již čtvrté a vyhrál skupinu E2-SH.

#3 RYBNÍČEK Marek, CZ, ACČR Czech Team LIQUI MOLY, E2-SH-3000, Mc F1 Evo 2019

Skupinu N v obou závodech vyhrál Ivo Holán, když v prvním závodě byla druhá Gabriela Sajlerová před svým manželem Filipem. Ve druhém závodě si Filip s Gabrielou poradil a místa si vyměnili.

#33 HOLÁN Ivo, CZ, Ivo Holán, N+3000, Mitsubishi Lancer EVO 9

Skupinu A vyhrál loňský mistr Evropy Lukáš Vojáček, ale v této skupině nemá de facto konkurenci a závodí se slabšími vozy.

#40 VOJÁČEK Lukáš, CZ, ACČR Czech Ennoble Team, A+3000, Subaru Impreza Sti

Slabě obsazenou skupinu GT vyhrál Martin Jerman se svým Lamborghini Gallardo GT3.

#9 JERMAN Martin, CZ, ACCR Czech Jerman Team, GT+2000, Lamborghini Gallardo GT3

Skupinu E1 vyhrál Igor Drotár ze Slovenska, který s přehledem předvedl svou Škodu Fábii R5.

#61 DROTÁR Igor, SK, Drotár autošport, E1+3000, Škoda Fábia R5

Skupinu E2-SS vyhrál absolutní vítěz o bou závodů Miloš Beneš (Osella FA30). Ve skupině E2-SC dvakrát vyhrál Václav Janík před týmovým kolegou Petrem Lisou.

#8 JANÍK Václav, CZ, Nutrend ACCR Czech Team, E2-SC-3000, Norma M20FC Turbo

Mezinárodní pohárový seriál Maverick Rescue Euro Cup opanoval v obou závodech Rakušan Christian Ferstl s formulí Tatuus Master NT S2000 startující za tým SKI Modřice / Mad Racing Power.

#2 FERSTL Christian, AT, SKI Modřice / Mad Racing Power, E2/C-2000, Tatuus Master NT S2000

Příznivci historických vozů si taky přišli na své, neboť mohli viděli pestrou nabídku speciálů a „krasavců“. Michal Velebný předvedl vůz Škoda Supersport, Michal Froněk jel s Aero Minorem a překrásnou Tatru 605 řídil Jaroslav Větvička.

#234 VĚTVIČKA Jaroslav, CZ, Jaroslav Větvička, HA-K1-A7, Tatra 605


Autor: Milan Spurný, foto: Milan Spurný

Štítky: / / /

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.