#24 Adam Rzepecki (POL), Škoda Octavia RS III Cup, INTERIA TEAM

#24 Adam Rzepecki (POL), Škoda Octavia RS III Cup, INTERIA TEAM

Motorsport / Okruhy

Octavia Cup hlásí nabité pole

Český pohárový seriál Octavia Cup se připravuje na start sezóny 2018. V současné době se dokončují technické úpravy na flotile vozů, které budou předány svým majitelům na konci března. Oficiální test se uskuteční na mosteckém autodromu 6. dubna. Předběžná startovní listina čítá v tuto chvíli 18 jezdců. Mezi zhruba polovinou českých jezdců se objeví také známý závodník Michal Matějovský. Ve startovním poli nebudou chybět ani závodníci z Polska, Německa, Rakouska, Slovenska nebo Litvy.

„Nebyla to jednoduchá vyjednávání, ale nakonec se nám podařilo obsadit prakticky všechna dostupná auta. Mám velkou radost, že pole bude nabité, ale zároveň nás mrzí, že více jak měsíc před zahájením sezóny již musíme odmítat další jezdce, kteří projeví zájem o celou sezónu. Včera jsme absolvovali další z prezentačních testů na mosteckém autodromu. Je fajn pocit vidět, jak naši práci oceňují kluci ihned po vysednutí z auta. Je to vlastně nejlepší způsob, jak jezdce dostat do rodiny Octavia cupu. Můžu tedy po včerejšku prozradit, že se do Octavia cupu vrací Michal Petrů a Jakub Klobása, zároveň je mi ctí přivítat dva nováčky Geralda Heigise a Jaroslava Nováka,“ říká manažer Octavia cupu a úspěšný automobilový závodník Petr Fulín.

Přelom března a dubna se ponese ve znamení předávek vozů závodníkům. 6. dubna pak proběhne celodenní oficiální testování nové techniky na okruhu v Mostě. „Mezi přihlášenými jezdci jsou jak ostřílení závodníci, tak jezdci, kteří sice nemají známá jména, ale v rámci prezentačních jízd překvapili rychlostí a je tedy jen otázkou času, kdy si na jejich jména motoristická veřejnost bude muset zvyknout. Klidně nás někdo může mile překvapit podobně jako v sezóně 2016 překvapil Maďar Tim Gábor, kterého tu nikdo neznal a on sezónu nakonec ovládl,“ konstatuje Fulín. „Potěšující novinkou je jistě také žena v poli. Tereza Zajíčková má před sebou první závodní sezónu, a protože ji mám na starost v rámci své FULLINRACE Academy, jsem zvědavý, jak jí to mezi tolika auty na roštu půjde,“ dodal.

První prototypy přestavěného technického konceptu se v Mostě testovaly už na podzim. Zimní měsíce se pak nesly v duchu přestavby zbytku flotily na nový koncept realizovaný pod taktovkou Andrease Lautnera z renomované německé společnosti LMS Engineering. Promotér klade důraz kromě spolehlivosti techniky také na to, aby byla všechna auta naprosto totožná. Technické komplikace, které si všichni pamatujeme z loňské sezóny, by se rozhodně neměly opakovat. „Věřím tomu. Dokonce jsem se rozhodl nasadit do startovního pole svého syna Petra, protože v našem středoevropském regionu nevidím šampionát s lepším poměrem cena – výkon,“ říká přesvědčeně Petr Fulín.

Prvního závodního víkendu se Octavia Cup dočká na konci dubna na domovském okruhu v Mostě, kde proběhne také česká premiéra mezinárodního šampionátu ADAC GT Masters. Tento víkend se v Mostě předvedou dále také série ADAC TCR a GT4 Central European Cup. Víkend 27.-29. dubna tak nepochybně nabídne prvotřídní motoristický zážitek nejen pro závodníky, ale také pro diváky.

Předběžná startovní listina Octavia Cup 2018

Jezdec Tým
1 Maciej Laszkiewitz FULLINRACE academy
2 Petr Čížek FULLINRACE academy
3 Michal Petrů Action racing
4 Jaroslav Novák Action racing
5 Matouš Kubů Apex racing
6 Bohuš Šesták + Bohuš Šesták
7 Tereza Zajíčková FULLINRACE academy
8 Martin Machala FULLINRACE academy
9 Michal Matějovský + FULLINRACE academy
10 Jonas Karklys + FULLINRACE academy
11 Tomas Rzepecki+ BASENHURT
12 Adam Rzepecki + BASENHURT
13 Wolfgang Kriegel + Pfister Racing
14 Bjoern Dietrich + Pfister Racing
15 TBA Gneist Racing
16 Petr Fulín jr. TBA
17 Jakub Klobása X-tuning
18 Gerald Heigis FULLINRACE academy

+ jezdci, kteří startují v režimu race-by-race


Zdroj: Škoda Octavia Cup, foto: Milan Spurný

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

3 + 6 =

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..