#800 SEBASTIEN Petit, FRA, Petit Sebastien, Norma M20 FC, E2-SS-3000

#800 SEBASTIEN Petit, FRA, Petit Sebastien, Norma M20 FC, E2-SS-3000

Motorsport / Vrchy

Petit vyjel na Andrlův chlum v novém traťovém rekordu

O víkendu 24. a 25. srpna se na Andrlově chlumu v Ústí nad Orlicí sešla vrchařská špička ke svému letošnímu šestému podniku ME historických vozů (FIA HHCC) a závěrečnému sedmému podniku seriálu FIA International Hill Climb Cup. Součástí závodu Ústecká 21, memoriál Miroslava Urbana byly také závody, které se započítávaly do mistrovství FIA zóny střední Evropy soudobých a historických vozů (SA a HA), MČR SA a HA, České trofeje a šampionátu Slovenské republiky SA.

Tyto vypsané podniky zajistily celkem velmi kvalitní a různorodé startovní pole a na startovní listině se objevilo kolem 160 jezdců z celé Evropy. Motoristický fanoušek tak mohl vidět jezdce z Česka, Slovenska, Rakouska, Francie, Švédska, Itálie a Polska.

Ze známých evropských jezdců se tak na Ústecké 21 objevily jména jako Uberto Bonucci, Guliano Palmieri či francouzský „rychlík“ Sebastien Petit, což jsou jedni z nejlepších jezdců, které můžeme potkávat na evropských tratích. Nechyběli samozřejmě ani přední čeští jezdci jako Miloš Beneš, Dušan Nevěřil, Václav Janík, Aleš Mlejnek, Marek Rybníček, Tomáš Vavřinec nebo bratři Vondrákové.

Pořádajícímu Autoklubu Ústí nad Orlicí se nakonec podařilo zajistit položení nového povrchu od zatáčky č. 12 (křižovatka) až do samotného cíle na Andrlově Chlumu. Trať byla tedy v celé své délce, která je 3650 metrů, ve velmi kvalitním stavu, který by ji mohly jiné podniky jen závidět.

A že trať byla kvalitní a ještě kvalitnější jezdecké závodní pole, to se ukázalo hned v sobotních trénincích, které opanoval Francouz Sebastien Petit (Norma M20 FC Mugen), fanoušci ho mohou znát i z Ecce Homo ve Šternberku, který nepatrně zaostával za traťovým rekordem z roku 2018 – 1:44,50 – jehož držitelem byl Miloš Beneš (Osella FA30). A protože přálo i počasí, dalo se předpokládat, že v neděli půjde nejen o souboj Beneš versus Petit, ale také o pokus ustanovit nový traťový rekord. Petit, přestože jel na Ústecké 21 poprvé, dokazoval své jezdecké kvality a právem patří k evropské jezdecké špičce této disciplíny proti chronometru.

#1 BENEŠ Miloš, CZ, GMS RACING TEAM, E2-SS-3000, Osella FA30 Judd

Nedělní první závodní jízda potvrdila, že nepůjde o žádné „závodnické loudání“, ale kvalitní motorsport, neboť byl překonán loňský traťový rekord o 0,28 sekundy a jeho novou hodnotu Sebatien Petit ustavil na čase 1:44,22. Miloš Beneš, Druhý jezdec v absolutním pořadí, zaostal o nepatrných 42 setin sekundy a tak se do druhé jízdy dal čekat pokračující souboj a pro českého jezdce nebylo ještě nic ztraceno.

#800 SEBASTIEN Petit, FRA, Petit Sebastien, Norma M20 FC, E2-SS-3000

Jenže Petit přijel opravdu závodit, neboť bojoval o celkové vítězství v celém seriálu FIA IHCC kategorie 2. Druhou jízdu „zatáhl“ ještě jednou a ještě důrazněji a traťový rekord z první jízdy padl opět. Na čas 1:42,83 nedokázal nikdo ze startovního pole reagovat, Miloš Beneš tak vybojoval druhé místo v absolutním pořadí, když jeho ztráta narostla na 2,66 sekundy. Brozové místo na pódiu vybojoval Vašek Janík (Norma M20FC Turbo), ale ten již ztratil 7,59 sekundy.

Hned pod pódiem skončili bratři Vondrákové, kteří byli nejrychlejšími jezdci s vozy osazenými 2L motory. Čtvrtý byl Petr na Oselle PA21 S Evo a pátý byl Martin (Tatuus Formula Masters).

#25 VONDRÁK Petr, CZ, Petr Vondrák, Osella PA21 S EVO, E2-SC-2000

 

#11 VONDRÁK Martin, CZ, Martin Vondrák, Tatuus Formula Masters, D/E2-SS-2000

Skupinu N vyhrál Tomáš Vavřinec (Mitsubishi EVO IX), Áčka vyhrál Slovák Bohumír Čambálik (Honda CIVIC TYPE-R) a GTčka vrchařským specialistům vyfoukl Radoslav Nešpor (Porsche GT3 997 Rallye), který se věnuje automobilovým soutěžím.

#14 VAVŘINEC Tomáš, CZ, ACCR Czech CRC Team, Mitsubishi EVO IX, N+3000

Volnou formuli E1 vyhrál Vieroslav Cvrček (Škoda Fabia S2000) a populární siluety E2-SH si nenechal vzít Marek Rybníček (Mc F1 Evo 2019), když Francouze z Petitova týmu Philippe Schmittera Freye s krásným vozem Renault RS01 porazil 17,58 sekundy.

#3 RYBNÍČEK Marek, CZ, ACČR Czech Team LIQUI MOLY, E2-SH-3000, Mc F1 Evo 2019

Ve skupině D/E2-SS bylo následující pořadí: 1. Miloš Beneš, 2. Martin Vondrák a 3. Jiří Svoboda. Skupina E2-SC: 1. Sebastien Petit, 2. Václav Janík a 3. Petr Vondrák.

Závod mistrovství Evropy historických vozů s přehledem vyhrál Ital Uberto Bonucci na krásném voze Osella PA9/90. Druhý byl krajan z Bonucciho týmu Piero Lottini také na speciálu Osella PA9/90. Třetím mužem absolutního pořadí na pódiu historiků byl další Ital Guiliano Palmieri na modrém „krasavci“ De Tomaso Pantera.

#723 BONUCCI Uberto, ITA, Bonucci Uberto, HA-K4-D8, Osella PA9/90


Text: Milan Spurný, foto: Milan Spurný

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..