Plný rošt obohatil poslední závod Carboniacupu v Mostě

Motorsport / Okruhy

Plný rošt obohatil poslední závod Carboniacupu v Mostě

Osmý ročník Carboniacupu uzavřel sezónu na domácí trati v Mostě za burácení motorů plného startovního roštu a to celkem za účasti 104 vozů.

Rok se s rokem sešel a opět máme za sebou poslední klání klubových závodů Carboniacupu, který při posledním závodu doprovodil ke zdárnému finiši i plný rošt formulí a několik prototypů ze Sports Car Challenge. Toť vrchol sezóny a jaký tedy byl? Hodně pestrý startovní rošt značil pěkné souboje na trati.

Vít Smejkal Carboniacup Most by R. Holan

Skupina upravených cestovních vozů měla dva závody rozdělené na A a A+ podle objemu motorů. V té slabší polovině co se týká objemu motoru, nikoliv výkonu na trati se v juniorské kategorii A prohnala mosteckou arénou mladá závodnice Monika Podhradská na Škodě Fabia. Ve skupině A1 do 1600ccm zvítězil Robert Pecina na Hondě CRX, před Ivo Králem a Thomasem Rothem na Ladě 2105. Ve skupině A2 do 2000ccm vládl starý okruhový harcovník z Mělníka František Došek s Fordem Focus, před Němcem J. Teuserem na Hondě CRX a Jiřím Zemanem na stejné konstrukci. Ve třílitrech skupiny A3 dominoval Němec Walter Förster na BMW M3, před Michalem Makešem a Petrem Majerem na Renaultech Clio z teamu Mičánek Motorsport. Ve stejné závodu jedoucí skupina A7 měla za vítěze Josefa Dauerera.

František Došek – Ford Focus – Carboniacup Most by R. Holan

Ve druhé jízdě A+ vyhrál skupinu A4 do 3500ccm Otto Svoboda ze stáje Šenkýř Motorsport na BMW M3, když ani Martin Šípek, ani Nico Dauerer cíl neviděli. Ve skupinách A5 a A6 opět dojela pro zlaté věnce dvojice Ferrari Lubomíra Světinského a Jiřího Sedláka. Ve více upravených vozech skupiny A8 do 3500ccm dominoval Radim Adámek s BMW M3, před Vítem Smejkalem na Škodě Octavia a Milanem Valáškem s Ginettou G50 GTR. V nejsilnější skupině A9 nad 3500ccm zvítězil Boleslav Waszek s Lamborghini Gallardo Evo, před Lamborghini Huracan GT3 Libora Dvořáčka a Lukášem Urbanem na Ultimě GTR.

Skupina B sériových cestovních vozů přivedla na mostecký start 16 vozů různé provenience. B1 do 1600ccm vyhrál M. Bakeš s Hondou CRX, před Michalem Pavlem na Alfě Romeo. Skupina B2 do 2000ccm měla za vítěze Pavla Zemana s Mazdou RX8, před Liborem Šajnerem s Toyotou GT86 a Alešem Göllnerem. Ve třílitrech skupiny B3 zvítězil Ondřej Krupka s BMW, před Lukášem Kaňkou s Alfou Romeo a třetí věnec si zasloužil Petr Moučka s dalším BMW. V B4 do 3500ccm zajel zlato Lukáš Valdmann s BMW M3, před Martinem Hanzlem s Hondou Civic a Ondřejem Zahradníčkem na Audi TT. Skupinu B5 vyhrál David Donát.

Roman Hoffmann (A) PRC WR60 Audi Turbo vs Andreas Fiedler a Peter Kormann Carboniacup Most 2018

Celkem 24 vozů přivítala skupina C speciálních vozů a prototypů, jejíž hostem byly i 4 vozy ze Sports Car Challenge, v čele s Andrease Fiedlerem a Romanem Hoffmannem. V C1 do 1400ccm dominoval Ital Carlo Chemaz s Performerem, před Němcem Danielem Hentschlem s Performerem a Gotti Hatzem z Rakouska na Pacemakeru. C2 nad 1400ccm určená prototypům měla za vítěze Romana Hoffmanna z Rakouska na PRC Audi Turbo, před kolegou z SCC Andreasem Fiedlerem s dalším prototypem PRC a třetí skončil Němec Peter Kormann s dalším PRC. Čtvrtý pak dojel Libor Neckař s Ligierem JS53 EVO II. V C3 pro Caterhamy do 1600ccm zvítězil v Mostě Jakub Kirchner, před Markem Bláhou a bronz si odvezl Tomáš Frank. V C4 nad 1600ccm si pro zlatý věnec zaslouženě dojel Jan Mareček s KTM X-bow, před Martinem Křečkem s Caterhamem a Miroslavem Šimonem taktéž na KTM.

Velmi pěkný rošt nabídla v Mostě skupina D fomulových vozů, tolik jsme jich za celou sezónu pohromadě ještě neviděli. Mezi vozy D1 do 1400ccm s motocyklovými motory vyhrál s přehledem Honza Rieger s formulí Gloria C8F, před Tomášem Mohelnickým na stejném voze a Martinem Waltherem s formulí BMW. V D2 pro změnu s automobilovými motory vládl Pavel Langer s Autola ¼ z GT2 Motorsportu, před Miroslavem Petkovem na Tomisem 02 stáje Chabrmotorsport a Hardmuthem Heidickem z Německa s Estonií 21-10. Mezi osmi formulemi v D3 do 1600ccm byl nejúspěšnější Němec Frank Thalmann, před krajanem Berndem Weberem a Danielem Richterem. V D4 startovalo celkem 9 formulí a zlato vybojoval poprvé teprve sedmnáctiletý talent Matěj Kácovský s formulí Renault 2,0, před Pavlem Machuldou a Petrem Zelenkou s dalším Renaultem. Na čtvrtém místě skončil Tomáš Chabr a na devátém místě skončil Radek Polák, při své závodní premiéře.

František Pros – formel Tattus F4 Abarth Carboniacup Most 2018

Skupinu D5 tedy tu nejsilnější vyhrál také sedmnáctiletý František Pros s F4 Abarth.

Tolik poslední závod Carboniacupu v roce 2018, nyní nás čeká slavnostní vyhlášení vítězů a zasloužený zimní odpočinek.

Děkujeme všem sponzorům a garantům, činovníkům i celému realizačnímu teamu, bez kterých bychom závodit nemohli.

Vláďa Rožánek + PET

Carboniacup Team 2018

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

+ 8 = 15

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..