Start Eset Cup Series D4/D5 + P9 Challenge Most 2024 © Vláďa Rožánek

Start Eset Cup Series D4/D5 + P9 Challenge Most 2024 © Vláďa Rožánek

Motorsport / Okruhy

Racing Journal Speed Fest 2024 v Mostě nezklamal

Další letošní klání má za sebou série Eset Cup Series, kde se představily cesťáky, formule, i jeden prototyp LMP3. Víkend v Mostě nabídl rozličné závodní série, a i P9 Challenge přivezla několik málo vozů.

Twingo Cup 2024 autodrom Most © Vláďa Rožánek

Začněme přehledem závodů, kterých bylo dostatek, až na formule D2, kde v českých podmínkách moc pšenka nekvete. Závody Twingo Cupu nabízejí již několik sezón souboje nízkonákladových vozů Renault Twingo, kde startují především slovinští závodníci a obě jízdy vyhrál Luka Grm. Ovšem i zde máme české jezdce a Martin Knápek si dojel pro bronz a František Němec pak v druhém závodě pro deváté místo.

Suzuki Swift Cup Europe autodrom Most 2024 © Vláďa Rožánek

Suzuki Swift Cup Europe nabídl tři závodní jízdy a ani zde nenechali závodníci nikoho na pochybách, že o zlatý věnec bude na trati boj. Každý závod měl pak svého vítěze, dvakrát vyhráli Maďaři Csermely a Pintér a jednou si pro zlato dojel Polák Dybionka.

Filip Bartoš TCC Clio Cup Most 2024 © Vláďa Rožánek

TCC Clio Cup si mezi jezdce brousící si zuby na nějaký ten kov našla svého favorita v domácím Tomáši Pekařovi, kterému se před domácími diváky velmi dařilo a dvakrát zvítězil, ale neměl to vůbec lehké. Nik Štefančič, a Poláci Julian Smiechowski a Bartolomiej Mirecki se mu snažili jeho zlato dost znepříjemnit. Deváté a jedenácté místo pak odvezl Filip Bartoš.

F4 CEZ Championship autodrom Most 2024 © Vláďa Rožánek

F4 CEZ pro identické formule Tatuus T421 Abath 1,4T nabídl hned tři závody. Ještě, než se začalo samotné závodění, tak se stala nehoda českého jezdce a Poláka, oba skončili v nemocnici a přejeme jim brzké uzdravení. I to je motorsport. Závody byly dramatické a často docházelo k soubojům kolo na kolo a závodníci během víkendu vyzkoušeli mokro i slunečno. Objevila se i nová stáj F4 CEZ Academy, kde startovali Michelle Jandová a Marek Mičík. První jízdu vyhrál Miroslav Mikeš z JMT Racing, před dalším Čechem Maxem Karhanem a Oscarem Wurzem. Druhá jízda se jela po dešti a Max Karhan se usadil na čele, ale trať začala osychat a polem se začal propracovávat Oscar Wurz. Druhou jízdu po boji vyhrál Kutskov, tedy velký soupeř Wurze, který skončil až desátý. Miroslav Mikeš si dojel pro stříbrný pohár a bronzový si zasloužil Max Karhan. Třetí jízda udělala velkou radost Jenzer Motorsportu, když Max Karhan dokázal před domácím publikem letos podruhé zvítězit, před Kirilem Kutskovem a Oscarem Wurzem.

TCR Eastern Europe 2024 autodrom Most © Vláďa Rožánek

TCR Easten Europe nabídl na startovním roštu 12 vozů specifikace TCR, jinak v Evropě osvědčeného náčiní. Domácí jezdce zastupovala dvojice jezdců Auto Expres Vít Smejkal a Petr Čížek, Adam Kout a Jiří Zbožínek a Slováci měli velkého favorita v Maťo Homolovi. První závodní jízdu vyhrál Maťo Homola před Adamem Koutem z Janík Motorsportu s vozy Hyundai Elantra N TCR a třetí místo si vyjel Němec René Kircher na Hondě Civic TCR. Velmi dobře rozjetý závod pro Víta Smejkala skončil v druhém kole ránou od Ghermandiho, který pak následně vůz odstavil a závod zastavila červená vlajka. Po již druhé safetycar fázi se nakonec z vítězství radoval Adam Kout, před domácím Petrem Čížkem a bronz si odvezl Žarko Knego s dalším Hyundaiem Elantra N TCR.

Pro Adama Kouta a Maxe Karhana je to dobrá příprava na motorsport racing games, kam byli letos nominováni.

KTM GTX stáje Janík Motorsport – Eset Cup Series Most 2024 © Vláďa Rožánek

Eset Cup sprint a endurance nabídla v sobotu i neděli zajímavé závody, jen v neděli už po výletech mimo trať bylo pole závodních vozů trochu prořídlé. Ovšem P9 Challenge přivezla do Mostu zajímavé GT vozy specifikací GT3 i GT4 a ve spojení s Eset Cupem se bylo rozhodně na co koukat. První sprint v sobotu vyhrál Miro Konopka s prototypem LMP3 a zároveň zvítězil před Alexem Tlustým v klasifikaci D5. Reihard Kofler s rychlým KTM GT2 dojel druhý a vyhrál klasifikaci GTX, před Adamem Konopkou s Lamborghini Huracane GT3. Čtvrtý dojel vítěz klasifikace GT3 Petr Fulín a novým Audi LMS GT3.

Bulhar Vlachkov – Sincar – Eset Cup Series 2024 autodrom Most © Vláďa Rožánek

Závod Endurance přinesl hned po letmém startu velmi vzrušující podívanou, když někteří přepálili svůj nájezd do retardéru a závod nejen pro ně tím skončil. Na konci závodu po safetycar fázi došlo ještě ke kontaktu Konopky s Huracánem a KTM GTX stáje RTR Projects a závod byl předčasně ukončen červenou vlajkou. Vítězství odvezl Julius Bernhard a McKansy na Lamborghini Huracán GT3 EVO, před dvojicí Zsigo-Waszek na BMW M6 GT3 a bronz celkově odvezli Tweraser-Speck na Porsche 911 GT3 R II gen. Nedělní sprint vyhrál zaslouženě Petr Fulín s Audi LMS GT3, před Josefem Zárubou s Lamborghini Super Tropheo a bronz odvez Hermann Speck na druhé generaci Porsche 911 GT3.

P9 Challenge se jela jako součást závodů Eset Cup Series D4/D5 a sprint vyhrál Coach McKansy na Lamborghini Huracane GT3 EVO, druhý sprint patřil do režie Hermanna Specka s Porsche 911 GT3 R a Endurance vyhrála dvojice Bernhard-McKansy s Lamborghini. Je škoda, že z P9 Challenge nepřijelo více jezdců.

Kompletní výsledkovou listinu všech vyhlašovaných kategorií naleznete zde v přiloženém odkazu: Results (raceresults.at)

Víkend Eset Cup Series v Mostě nezklamal, bohatý program nabídl spoustu závodů a my se můžeme těšit, že se EsetCup Series do Mostu zase za rok vrátí.

Článek z loňského ročníku 2023 v Mostě

Stránky o sérii Eset Cup Series

Vláďa Rožánek

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

25 − = 24

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.