Rieger Motorsport v Mostě (TZ Rieger Motorsort archiv)

Rieger Motorsport v Mostě (TZ Rieger Motorsort archiv)

Motorsport / Okruhy

Rieger Motorsport po dvou zahraničních štacích

Po 1. závodě v Mostě se seriál závodů Carbonia cup a s ním i náš tým přesunul na maďarský Pannoniaring. Okruh pro většinu jezdců zcela nový, Carbonia cup zde měl svou úplnou premiéru. Nutno podotknout, že se jedná o trať krásnou, velmi technickou a s několika pasážemi tak říkajíc na srdce.

Protože jsme se na tento závod připravovali nejen v dílně, ale i na simulátoru, proběhlo seznámení s tratí velmi rychle a hned 1. trénink přinesl slušný výsledek v podobě nejrychlejšího času. Bohužel  na rozdíl od našich soupeřů naše další časy více méně stagnovaly, především kvůli značně opotřebovanému obutí. Finanční rozpočet nám bohužel lepší pneumatiky neumožňuje na tréninky nasadit, což posléze v kvalifikaci při použití nové sady přináší značné problémy v zásadní změně vyvážení vozu.

O to větší překvapení bylo kvalifikační zrychlení o 2 sekundy znamenající pole position, navíc na trati, kterou chvíli před tím zkropil lehký déšť. Není bez zajímavosti, že zajetý čas 1:51.919 byl dokonce rychlejší, než oficiální traťový rekord.

Start závodu se vydařil, byť se před nás ještě před první zatáčkou na několik okamžiků protlačil Günter Weiß s FR 2.0, který ale o své vedení záhy přišel v náš prospěch. Z druhé řady se na druhé místo posunul Jiří Ježek, taktéž na FR 2.0 a začal postupně náš mírný náskok stahovat. Zhruba v polovině závodu však po jezdecké chybě zůstal v hodinách, což pro nás znamenalo poklidné vítězství v absolutním pořadí. Druhý do cíle dojel Filip Zelenský na F3 Dallara F308 a třetí Günter Weiß.

  1. závod hostila trať zcela odlišného charakteru, totiž Slovakiaring. Na rozdíl od Pannoniaringu, který nám svým technickým ražením seděl, jsme k našim východním sousedům odjížděli bez velkých ambicí. Přeci jen na okruhu, jehož podstatnou část tvoří dlouhé roviny, jsme oproti dvoulitrům s naším polovičním objemem značně znevýhodněni. Tím spíše nás těšilo, že jsme se už během volných tréninků dokázali držet na absolutní špici pole sloučených kategorií formulí a speciálů (vozy Norma, Pacemaker, KTM X-BOW, apod.), které čítalo na 20 jezdců.

Jak už je pro Carbonia Cup na Slovakiaringu typické, jely se během jednoho dne 2 kvalifikace a 2 závody. První měřené klání pro nás dopadlo pozitivně, utekla nám pouze jedna formule Renault 2.0, všechny ostatní vozy se nám podařilo udržet za sebou. Ve stejném duchu proběhl i první závod, kdy jsme v prvních kolech ještě živili šanci na zlato. Nakonec to v cíli bylo 2. místo.

V druhé kvalifikaci se nám nepodařilo zrychlit, naopak se před nás dostal ještě Filip Zelenský se svou Dallarou F3. Toho jsme se snažili trápit po celou dobu druhého závodu, pod šachovnicí nás dělila pouhá vteřina v náš neprospěch.

Videa a fotografie ze závodů naleznete na našem facebookovém profilu Rieger Motorsport.

Dalším kláním bude náš domácí závod – 17. 7. 2017 na Autodromu Most.

TZ Rieger Motorsport

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

4 + 3 =

Loading Facebook Comments ...