#9 Simone FAGGIOLI, ITA, Best Lap SSD, Norma M20 FC, 2, E2-SC, -3000, Dobšinský kopec 2019, FIA European Hill Climb Championship

#9 Simone FAGGIOLI, ITA, Best Lap SSD, Norma M20 FC, 2, E2-SC, -3000, Dobšinský kopec 2019, FIA European Hill Climb Championship

Motorsport / Vrchy

Simone Faggioli kraloval tréninkovým jízdám na Dobšinském kopci 2019

Po rozhodnutí organizátora zkrátit trať o 220 metrů se tréninkovými jízdami začala psát nová kapitola závodů do vrchu na Dobšinském kopci.

A názory na zkrácení trati od těch nejkompetentnějších, tzn. samotných závodníků. „Nyní vyjedu z vracáku a jsem rovnou v cíli. Je to úplně jiný pocit,“ vypráví zkušený Igor Drotár. Většina závodníků ale potvrdila, že rozhodnutí zkrátit trať bylo rozumné a ve prospěch bezpečnosti. „Zkrácení cíle beru jako prospěšnou věc. Je to bezpečnější a také se auto trochu zchladí než zastavíme po projetí cílem,“ potvrdil Marek Rybníček (McLaren F1 EVO), ke kterému se přidal Jano Miloň: „Myslím si, že to obdobně cítíme všichni. Je dobře, že se cíl snížil. Auto je klidné a bezpečně dojede do cíle. Nikdo nemusí dobrzďovat na poslední chvíli.“

Marek Rybníček v debatě s Martinem Jermanem

Slova slovenských a českých jezdců potvrdili i rekordmani na této trati. „Určitě je to bezpečnější. Já jsem pro,“ přikyvoval Ital Christian Merli (Osella FA30 Zytek LRM). A co na to Simone? „Z bezpečnostních důvodů to bylo správné rozhodnuti, uvidíme ale, jak to ovlivní naše výkony,“ uvažoval nahlas Faggioli, který si také pochvaloval, že konečně našli správný „setup“ auta.

Protože krátce po zahájení druhé tréninkové jízdy začalo intenzivně pršet, přibližně hodinu a půl byl trénink přerušený, takže to ovlivnilo časy jezdců v druhém tréninku. Logicky nikdo nedokázal zlepšit časy z prvního tréninku, ve kterém kraloval Simone Faggioli (Norma M20 FC), který na zkrácené trati tak zapsal první nový traťový rekord časem 2:17,904 minuty (průměrná rychlost 172,0327 km/h).

Ve skupiny A byl nejrychlejší Ital Luca Zuurbier na voze Honda Civic Type-R před Davidem Dědkem na Alfa Romeo 147.

Skupinu N ovládl Ivo Holán (Mitsubishi Lancer Evo IX) před domácím matadorem Peterem Jureňou (Mitsubishi Lancer Evo IX) a třetím Tomášem Vavčincem (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Ve skupině GT se na čele usadil domácí Jan Miloň (McLaren 650S GT3), druhý byl Martin Jerman na novém voze Lamborghini Huracan GT3 a třetí byl Zdeněk Kmínek na Lamborghini Gallardo po Martinu Jermanovi.

#64 Martin JERMAN, CZE, ACCR Czech Jerman Team, Lamborghini Huracan GT3, 1, GT, +3000, Dobšinský kopec 2019, FIA European Hill Climb Championship

V atraktivních siluetách E2-SH vedl Marek Rybníček (McLaren F1 Evo) před druhým Danem Michlem (Lotus Elise) a třetí byl domácí matador Igor Drotár (Škoda Fábia R5 DTRi).

#33 Marek RYBNÍČEK, CZE, ACCR Czech Team Liqui Moly, Mc F1 EVO, 2, E2-SH, -3000, C2, E2-SH-3000, Dobšinský kopec 2019, FIA European Hill Climb Championship

Ve skupine E2-SC se za Faggiolim usadil Dušan Nevěřil (Norma M20 FC) a třetí byl s dvoulitrovým vozem Ligier JS53 Evo2 LRM Petr Trnka. Skupinu D/E2-SS opanoval Ital Christian Merli (Osella FA30 Zytek LRM), druhý byl Rakušan Christopher Lampert (Osella FA 30) a třetí se usadil další Ital Diego Degasperi také na prototypu Osella FA30 Zytek.


Text: Milan Spurný, foto: Jan Škoda, zdroj: TZ Dobšinský kopec

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.