Škoda Octavia Vup, Pavel Pups při CZTP Most VDR

Škoda Octavia Vup, Pavel Pups při CZTP Most VDR

Motorsport / Okruhy

Škoda Octavia Cup 2017, aneb jedna velká blamáž?

Tak jsem si vzpomněl na nadpis tiskové zprávy seriálu ŠOC, která byla u nás před časem publikována: „Škoda Octavia Cup 2017: 18 přihlášených jezdců, juniorské talenty, více závodů i změna v bodování seriálu.“

Vypadalo to zajímavě – celkem slušné startovní pole (na dnešní poměry), juniorské talenty – snad konečně cupové závodění bude sloužit pro výchovu nových českých pilotů, více závodů – no slova se říkají a voda teče…

Ať si každý motoristický fanoušek udělá závěr sám.

Byly to optimistické vize?

Do 2. ročníku obnoveného Škoda Octavia Cupu podalo přihlášku 18 jezdců. Seriál se rozrostl o další dva soutěžní víkendy a změnil se systém bodování. Mezi závodníky také přibude juniorských talentů českého motorsportu.

A připomínám slova promotéra – „Zájem závodníků nás těší. Klíčová je pro nás ale kvalita vozů i organizace celého seriálu. A jsme velmi rádi, že sezóna 2017 navazuje na tradici Škoda Octavia Cupu, který byl vždy vnímám jako líheň budoucích hvězd českého motorsportu,“ říkal zjara promotér závodů Josef Zajíček ze společnosti Benet Automotive.

A realita dnešních dnů? Kvalita vozů je taková, že se musely zrušit z technických důvodů 3 závody. A protože již začaly i prázdniny, asi se těch talentů zase tolik nevylíhne.

Snad nejde o neslavný konec Škoda Octavia Cupu… (foto: Milan Spurný)

Dnes to čtu s úsměvem na tváři a lehce kroutím hlavou

Opět pasáž z TZ ŠOC – Organizátoři připravili pro nadcházející sezónu tradičního seriálového okruhového závodu několik novinek. Tou hlavní je zvýšení počtu závodních víkendů z 5 na 7 a rozšíření počtu zemí. Nově se pojede seriál v německém Oschersleben a polské Poznani. „Zvýšení počtu závodů si přála většina jezdců loňské sezóny. V poli máme tři polské závodníky, které rádi jejich domácím podnikem podpoříme. Volba Poznaně byla proto jasná. Registrujeme i zvýšený zájem u německých týmů. Přesně tímto směrem se chceme do budoucna ubírat. Šanci představit Octavia Cup v Německu při nejprestižnějším podniku okruhu v Oschersleben-TCR international jsme si nemohli nechat ujít“, říkal zástupce promotéra závodů Josef Křenek.

A realita dnešních dnů? Došlo ke zvýšení počtu závodních víkendů na sedm, ale k čemu nám to je, když jsme neviděli do počátku prázdnin ani jeden závod ŠOC. A touha pan Křenka dělat díky ŠOC „křoví“ při německém podniku TCR…, no nic, řečeno slovy protřelého politika: „Slibem nezarmoutíš.“ Asi není potřeba nic dodávat.

Opět pasáž z TZ ŠOC – „Testy proběhly bez závažnějších problémů a s výsledkem jsme zatím spokojeni. Testovací pilot Jiří Jupa, který se i významnou měrou podílel na vývoji vozu Octavia Cup II, najel v posledním týdnu více než 200 kol v závodním režimu a chování vozu si pochvaloval,“ doplňoval na jaře ještě Josef Křenek.

A realita dnešních dnů? Ani stokrát opakovaná lež nemusí být pravdou, že?

Potud to byl takový výlet do krátké minulosti, aby si čtenář mohl udělat jasnější představu co se mluví a co se vlastně děje.

Když je nejhůř, potřeba vyměnit lídra, aneb učíme se od politiků

A teď již návrat do současnosti, ale nebojte se, nejde o politiku, jak naznačuje titulek. Nebo vlastně jde?

Z rozhovoru s promotérem ŠOC Josefem Zajíčkem, který byl zveřejněn 7. 7. 2017, mě zaujala, mimo snahy vše vyžehlit, narovnat a snad i vysvětlit, hlavně změna promotéra seriálu Škoda Octavia Cup.

Seriál nyní namísto Benet Automotive, a.s., zaštiťuje firma Czech Motorsport, a.s., ve spolupráci s Benet, s.r.o. Pan Zajíček vysvětluje: „Ano, promotérská společnost BENET AUTOMOTIVE s.r.o. je čistě výrobní společnost a aktivity spojené s motorsportem nezapadají do činností této společnosti. A to jak po stránce organizační, po stránce certifikační, tak i po stránce personální.“

Pane Bože, to firma zjistila až počátkem letošních prázdnin?

Asi k tomu nemá cenu už nic dodávat, závodníků přeji štěstí, aby se letos alespoň jednou svezli a všem, kdo to dočetli až sem, přeji pěkné léto a příjemnou dovolenou.


Autor: Milan Spurný, foto: Milan Spurný, Vláďa Rožánek

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

41 + = 42

Loading Facebook Comments ...