#9 Peter KORMANN (D), PRC-Turbo, Team Kormann, SCC-D1 (foto Tuul Spurná)

#9 Peter KORMANN (D), PRC-Turbo, Team Kormann, SCC-D1 (foto Tuul Spurná)

Motorsport / Okruhy

Tituly v Sports Car Challenge získali Plentz a Boyd

Boj o titul Sports Car Challenge byl odložen až do posledního sedmého klání na Red Bull Ringu
Poslední zářijový víkend zavítal seriál prototypů AvD Sports Car Challenge (SCC) na rakouský okruh Red Bull Ring ke svému sedmému a poslednímu závodnímu víkendu, kde se mělo rozhodnout o konečném pořadí a letošních titulech.
Němec Fabian Plentz se speciálem PRC-BMW z týmu HCB-Rutronik Racing přijížděl na Red Bull Ring jako lídr divize 1 s 203,5 body. Na svou šanci na titul stále číhal druhý Andreas Fiedler na speciálu PRC – Audi Turbo, který měl 199,5 bodu a měl velkou motivaci po svém vítězství na Salzburgringu. Ale do boje o titul v SCC mohl také zasáhnout třetí Siegmar Pfeifer (Norma-BMW), který ztrácel 39,5 bodu, což mu dávalo stále naděje na posun tabulkou až na vrchol.
V divizi 2 se na Red Bull Ringu dalo čekat ještě větší drama než v divizi 1, neboť prvního jezdce Švýcara Simona Stollera (PRC-Honda) dělilo pouhých půl bodu od druhého Němce Jay Boyda (Norma-Honda), přičemž oba piloti si dokázali připsat po vítězství z předchozího klání na Salzburgringu. Čekalo se velké drama v posledním rakouském závodním víkendu.

Dvojité vítězství a titul pro Fabiana Plentze
Ve finále divize 1 se nakonec drama nekonalo, neboť double Fabiana Plentze (PRC-BMW) je potvrdilo jeho letošní závodní formu a suverénně si dojel pro titul. Souboj o titul neovlivnilo ani nepřidělení bodu za nejrychlejší kolo v závodě Plentzovi a vítězství v kvalifikaci Fiedlerovi, neboť byly dosaženy pod žlutou vlajkou.

Fabian PLENTZ (D), PRC-BMW

#3 Fabian PLENTZ (D), PRC-BMW, Team HCB, SCC-D1

Chtěl-li Fiedler obhájit titul, musel dojet před Plentzem, ale na trati panovaly díky množství ropných skvrn a počasí záludné podmínky. Plentzova volba pro slicky se ukázala jako správná volba a již v prvních fázích závodu si dokázal vybudovat dostatečný časový polštář nad druhým Pfeiferem (Norma M20FC BMW). Ten se sice dokázal přiblížit až na 2,9 sekundy, ale to nemohlo vítězstvím Plaintze již otřást. „První závod byl poker – rozhodl jsem se pro slicky, i když jsem viděl, že Siggi je v posledních vteřinách vyměnil. Bylo to risk, který mohl rozhodnou o celém šampionátu, ale byla to správná volba,“ řekl po závodě Plentz. Obhájce titulu Fiedler byl v průběhu závodu pomalejší, byl průběžném na sedmém místě a bylo defacto o jeho neobhajobě titulu rozhodnuto. Navíc mu spadl řemen od alternátoru a začal mít problémy s elektronikou.
Druhou závodní jízdu pro sebe opět s jistotou rozhodl Fabian Plentz, zatímco Siegmar Pfeifer potvrdil svou formu opět druhým místem. Ale Andreas Fiedler vůbec nebodoval, přesto tak tak udržel druhou příčku v šampionátu. Škoda jen, že díky jeho „selhání“, nedošlo k souboji o titul přímo na trati.
Díky zaváhání Fiedlera se na stupně vítězů na třetích místech vystřídali také Alexander Seibold (PRC-BMW) a Jacques Breitenmoser (PRC – Audi Turbo).

SCC 2015 – konečné pořadí, divize 1

PořadíJezdecNárodnostVůzBody
1Plentz FabianDPRC BMW243,5
2Fiedler AndreasDPRC Audi Turbo205,5
3Pfeifer SiegmarDNorma BMW188
4Seibold AlexanderDPRC BMW93
5Breitenmoser JacquesCHPRC Audi Turbo89
6„Tommy Tulpe“DPRC BMW71
7Breitenmoser TuriCHPRC BMW58
8Kormann PeterDPRC Audi Turbo47
9Charriere BernardCHPRC BMW44
10Hallau GeorgDPRC BMW27,5
11Philipp WilhelmDOsella BMW16
12Borgo MarcoCHPRC BMW10
12Hoffmann RomanAPRC Audi Turbo10
14Giovanni MaurizioILucchini Alfa8
15Rosenschon BerndDRadical SR84
15Rupprechter RolandANorma Honda4
17Trenker GerhardAPRC-Audi Turbo0

Jay Boyd má titul v divizi 2
Divizi 2 ovládl a byla jasnou záležitostí pro Jay Boyda (Norma M20FC Honda). Bylo to hlavně proto, že jeho nejbližší konkurenty trápily technické problémy.

Jay BOYD (D)

#37 Jay BOYD (D), Norma-Honda, Team HCB

Jako lídr šampionátu přijížděl na Red Bull Ring Simon Stoller (PRC FPR9 Honda), a pokud Švýcar chtěl získat titul, musel ho potvrdit jedině dvěma vítězstvími i v posledních závodech. Z počátku to i vypadlo, že Stollerovi jde vše podle plánu, až do pátého kola byl na mokrých pneumatikách na voze PRC Honda vpředu. Ale lídra šampionátu zradila vodní pumpa. „Stavíme závodní speciály, ale za posledních deset let jsem neměl takový technický problém,“ řekl šéf týmu Emanuel Pedrazza. Takže pro Jay Boyda to již byla jednoduchá cesta k vítězství a titulu v divizi 2.

SCC 2015 – konečné pořadí, divize 2

PořadíJezdecNárodnost Vůz Body
1Boyd JayDNorma Honda157
2Stoller SimonCHPRC Honda140
3Groer NorbertALigier Honda114
4Eizenhammer EviDNorma Honda70
4Kunz JustinDADR3 Honda / Wolf Honda81
6Barth SvenDTatuus Honda60
6Behler HappyDPRC Honda60
8Schultis MirkoDWolf Honda40
9FRANK AlexanderAPRC Opel39
10Jouhsen AnjaDTatuus Honda12
10Frenzl MikeDRadical Suzuki12

Zdroj: www.sportscarchallenge.at, foto: Milan Spurný a Tuul Spurná

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

4 + 1 =

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..