Toyota TS050 HYBRID – Le Mans prototyp

Toyota TS050 HYBRID – Le Mans prototyp

Galerie / Motorsport / Okruhy

TS050 HYBRID: nový vůz, nová výzva pro Toyota Gazoo Racing

Tým TOYOTA Gazoo Racing dnes odhalil zcela nový LMP1-prototyp TS050 HYBRID, do kterého tým vkládá své naděje do nové sezóny World Endurance Championship (WEC).

Toyota po svém dvojitém titulu v šampionátu WEC 2014 (mezi jezdci i značkami), si vytyčila náročné výkonnostní cíle pro rok 2016 a také představila vedle svých konkurentů Porsche a Audi svůj LMP1-Hybrid.

Jde o třetí nový vůz od svého vstupu do seriálu WEC v roce 2012 a byl veřejnosti poprvé odhalen ráno na okruhu Paula Ricarda.

Nová generace TS050 HYBRID představuje významnou změnu koncepce u hnacího agregátu. Zážehový motor V6 o objemu 2,4 litru má přímý vstřik, twin-turbo a je u Toyoty poprvé kombinován s HYBRIDním 8megajoulovým systémem.

Nová generace turbomotoru s přímým vstřikem je vhodnější pro dnešní předpisy WEC, které omezují průtok paliva a poskytují příležitost přenést technologie a znalosti ze závodních vozů do silničních vozidel. Stejně jako u silničních vozidel, také zde Toyota využívá přední a zadní motorové generátory, které získávají energii při brzdění a akumulují ji v lithium-iontových bateriích, z nichž se uvolňuje jako „boost-power“ pro max. efektivitu zrychlování. Přechod ze super-kondenzátoru na akumulaci v bateriích umožňuje TS050 HYBRID zařadit do nejvyšší hybridní kategorie 8 MJ.

Nová koncepce hnacího ústrojí v kombinaci s novým provedením aerodynamiky znamená, že prakticky každý díl na podvozku TS050 HYBRID byl přepracován v dílnách Toyota Motorsport GmbH v německém Kolíně nad Rýnem.

V týmu se objevilo také několik nových tváří, které se podílely na testování. Při snaze o zvýšení výkonu a spolehlivosti nové TS050 HYBRID bylo najeto více než 22000 km s pozitivními výsledky. Další test přichází nyní na okruhu Paula Ricarda 25. a 26. března.

Bývalé mistry světa Anthonyho Davidsona (GB) a Sebastiena Buemiho (CH) doplní nově příchozí Japonec Kazuki Nakajima a jejich vůz poveze číslo #5.

Testovací a rezervní jezdec Toyoty Kamui Kobayshi (JPN) nahradí ve voze s startovním číslem #6 Alexe Wurze, který ukončil aktivní kariéru, vedle Stéphane Sarrazina (FRA) a Mike Conway (GB).

Alex Wurz zůstává u týmu jako poradce a ambasador značky Toyota.

Technické parametry Toyota TS050 HYBRID

Typ LMP1-H (Le Mans Prototype – Hybridní)
Karosérie Uhlíková vlákna kompozitní
Čelní sklo Polykarbonát
Převodovka 7 rychlostních stupňů, sekvenční
Skříň převodovky Hliník
Spojka ZF-Multidisk
Rozdíl Mechanické zamykání diferenciálu
Brzdové třmeny Akebono monoblok z lehkých slitin
Brzdové kotouče Carbon větrané
Ráfky RAYS z hořčíkové slitiny, 13 x 18 palců
Pneumatiky Michelin radiální
Přední pneumatiky 31/71-18
Zadní pneumatiky 31/71-18
Délka 4650 mm
Šířka 1900 mm
Výška 1050 mm
Objem palivové nádrže 62,5 l
Powertrain TOYOTA HYBRID System – Racing (THS-R)
Motor V6 s přímým vstřikováním twin-turbo
Zdvihový objem motoru 2,4 l
Palivo Benzin
Maziva Mobil 1
Ventily 4
Výkon motoru 368 kW / 500 PS
Hybridní výkon 368 kW / 500 PS (přední a zadní kombinovaná)
Kombinovaný výkon 736 kW / 1000 PS
Baterie Lithium-iontová s vysokým výkonem, vývoj Toyota
Přední hybridní motor AISIN AW
Zadní hybridní motor DENSO
Inverter DENSO

 

Zdroj a foto: toyotahybridracing.com

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

− 5 = 1

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..