Absolutní vítěz a vítěz sk. E2-SS: #3 BENEŠ Miloš, CZ, GMS RACING TEAM, E2-SS-3000, Osella FA30 Juda

Absolutní vítěz a vítěz sk. E2-SS: #3 BENEŠ Miloš, CZ, GMS RACING TEAM, E2-SS-3000, Osella FA30 Juda

Galerie / Motorsport / Vrchy

Unikátní Pikes Peak v českém vydání, aneb z kopce do kopce na brněnském Hill Climb Prologu

GMS Hill Climb Prolog první dubnovou sobotu odstartuje vrchařskou sezonu jak pro mistrovství České republiky soudobých a historických automobilů, tak pro mezinárodní pohárový seriál Maverick Rescue Euro Cup.

Letošní závodní sezonu závodů automobilů do vrchu odstartuje na Masarykově okruhu v Brně již třetí ročník podniku GMS Hill Climb Prolog. První dva ročníky Hill Climb Prologu navazovaly na kdysi tradiční úvodní vrchařský podnik „Brněnský drak“, kdy start byl v nejnižší části brněneckého autodromu (376 m n. m.). Startovalo se do Schwantzovy zatáčky, pokračovalo v protisměru okruhu stoupáním ke „stadionu“, po projetí technické sekce zatáček na stadionu navazovalo další stoupání až do nejvyššího místa brněnského okruhu (450 m n. m.), kde byl cíl před zatáčkou Františka Šťastného. Závodníci museli na trati dlouhé 2,435 km překonat převýšení 73,75 m, tzn. souvislé průměrné 3,03% stoupání od startu až do cíle. Cílová čára byla ve vyšší nadmořské výšce jak startovní čára, což je jeden ze ZÁKLADNÍCH ATRIBUTŮ závodů automobilů do vrchu.

Kvapem se blížící III. GMS Hill Climb Prolog bude stoprocentně jiný, „jakoby nový“ a jestli lepší, což si nejsem jistý, to pravděpodobně ukáže čas, protože se závody automobilů do vrchu nebude mít nic společného, tedy kromě názvu závodu. Poprvé se pojede na brněnském okruhu po směru hodinových ručiček. Start bude z konce boxové uličky a cíl je umístěn na konci nejprudšího 7,92% stoupání před závěrečnými dvěma zatáčkami klasické závodní trati. Touto „inovací“ tak délka trati narostla na 4,8 km.

Na třech místech trati budou umístěny oficiální retardéry FIA 2019. První retardér bude na konci rovinky před příjezdem k tribuně A, druhý bude na konci klesající rovinky u tribuny B před nájezdem na „stadion“ a třetí retardér bude na konci další klesající rovinky před pravotočivou Schwantzovou zatáčkou.

Takže aby se závodníci do vrchu při dlouhých klesajících rovinkách „nepotloukli”, budou ve sjezdech uměle přibrzděni retardéry. Cíl je de facto ve stejné nadmořské výšce jako start a když má poslední stoupání z nejnižšího místa trati do nového cíle prologu cca 900 m, pak logicky cca 3 900 m trati musí v průměru klesat. Nový úvodní vrchařský podnik, III. ročník GMS Hill Climb Prolog, se tak nějak nechtěně zapíše do historie, když závod automobilů do vrchu se do vrchu pojede jen 900 m, tj. cca 19 % délky trati a 3900 m se pojede z kopce. Ano, přibližně 81 % délky závodu DO VRCHU SE POJEDE Z KOPCE, kde se bude uměle přibrzďovat třemi retardéry.

Fotogalerie vítězů skupin loňského II. ročníku GMS Hill Climb Prologu

Nyní nezbývá než doufat, že nevyzpytatelné aprílové počasí bude vlídné a nepokazí netradiční závod z kopce do kopce na brněnském Hill Climb Prologu, letošním úvodním závodu vrchařské sezony.

Ještě připomínáme níže uvedenými kalendáři, kde motoristický fanoušek letos může navštívit již opravdové závody automobilů do vrchu.

Kalendář 2019 závodů automobilů do vrchu – MČR a MREC

Liqui Moly Mistrovství České republiky 2019

DatumPodnikZávodů
6. 4.Brno – okruh / GMS Hillclimb Prolog2
4.–5. 5.„Zámecký vrch“ – Náměšť nad Oslavou2
1.–2. 6.Ecce Homo Šternberk (CZ), ME – FIA EHCC a HHCC1
22.–23. 6.Liberec – Ještěd2
20.–21. 7.Dobšiná (SVK), ME – FIA EHCC1
24.–26. 8.Ústí nad Orlicí (CZ), ME FIA HHCC2
14.–15. 9.Diváky – PRAMOS HillClimb XIV. DIVÁCKÁ 13°2

Maverick Rescue Euro Cup 2019

DatumPodnikZávodů
6. 4.Brno – okruh / GMS Hillclimb Prolog2
20.–21.4.„VII. Šternberský vrch“ – Ecce Homo Šternberk2
4.–5. 5.„Zámecký vrch“ – Náměšť nad Oslavou2
22.–23. 6.„Vírské serpentiny“ – Bystřice nad Perštejnem2 + AS
27.–28. 7.„21. Slovácký kopec“ – Násedlovice2 + AS
14.–15. 9.Diváky – PRAMOS HillClimb XIV. DIVÁCKÁ 13°2
19. 10.Automotodrom Brno2 + AS

Pozn.: AS = autoslalom


Autor: Milan Spurný, foto: Milan Spurný

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.