#20 Michal Matĕjovský (CZE), Křenek Motorsport, BMW E90 320 si, TC2 (foto: ms)

#20 Michal Matĕjovský (CZE), Křenek Motorsport, BMW E90 320 si, TC2 (foto: ms)

Motorsport / Okruhy

Vítěz třídy TC2 seriálu FIA ETCC 2015 Michal Matějovský se vrací do Škoda Octavia Cupu

Královéhradecký závodník Michal Matějovský potvrdil svou účast v letošní sezóně okruhového závodu Škoda Octavia Cup. Pilot, který se v roce 2015 stal vítězem třídy TC2 seriálu FIA ETCC, zaznamenal coby začínající závodník značné úspěchy právě v původním Octavia Cupu. V roce 2003 skončil celkově druhý a v roce 2007 celkově třetí. O obnovený ŠOC se Matějovský přirozeně začal zajímat hned po jeho oznámení. V loňské první sezóně zůstalo kvůli Matějovského pracovní vytíženosti jen u testování. Letos z toho budu hned dva závodní víkendy a vypadá to, že v roce 2018 by mohl závodit celou sezónu.

Matějovský se úspěšně dohodl s promotérem šampionátu Josefem Zajíčkem, že se zúčastní Škoda Octavia Cupu v barvách týmu Automotoklub Most. Právě na mosteckém okruhu se uskuteční oba ze závodních víkendů. První při evropském šampionátu tahačů ETRC (1.–3. září), druhý pak při finále evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (6.–8. října). „Máme domluvené takto dva závody a na ně bychom rádi navázali v roce následujícím, když mi to čas dovolí, sezonu 2018 bych rád odjel již kompletní,“ uvedl Matějovský.

Jednatřicetiletý závodník již není na okruzích k vidění tak často jako v minulosti, kdy závodil v ETCC nebo Seat Leon Eurocupu a domov opouštěl na jaře a vracel se až na podzim. „Jsem ve fázi života, kde u mě má logicky práce přednost. Pracuji ve firmě Hesti, která mě i převážnou část mého závodního života podporuje, a tak ji to chci oplatit. S vedením firmy jsem dohodnutý, že pokud vše úspěšně zvládnu, budu se moci k motorsportu v rozumné podobě zase vrátit, ale určitě to nebude na úrovni jako v předchozích sezonách,“ vysvětluje Matějovský.

Se Škoda Octavia Cupem ho pojí vzpomínky na začátky jeho závodnické kariéry. Právě zde se naučil jezdit v balíku aut na hraně možností auta, umět se s mechaniky dohodnout na správném nastavení auta za účelem vyšší rychlosti a získání výhody oproti ostatním jezdcům. „Získal jsem tedy základní návyky z pohárových závodů a myslím si, že se tohle oproti minulosti nezměnilo, takže se v octavii, byť v omezené míře, velice rád objevím znovu. Rád vzpomínám na souboje za dob Jana Kopeckého, Štefana Rosiny, Erika Janiše, a samozřejmě také Michaela Vorby. To byly bitvy plech na plech, a tak by to mělo být, super závody.“ uvedl Matějovský.

V loňském roce se v rámci týmu Action Racing Mania zúčastnil testování vozidla Škoda Octavia Cup. Oproti starší generaci aut si pochvaloval především o 65 koní vyšší výkon (265 HP). Pochvalně se vyjádřil také na adresu podvozku: „I s BMW 320si v ETCC jsem závodil na tlumičích Öhlins a mile mě překvapily. Také na Octavii fungují výborně. Auto se dobře vede, podvozkově je pokročilejší a díky motoru také rychlejší. Těším se na testování, které by mělo proběhnout v druhé polovině srpna,“ shrnul Matějovský.


Zdroj: Škoda Octavia Cup, foto: Milan Spurný 

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

+ 31 = 41

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..