#1 Marco Wittmann (GER), BMW Team RMG, BMW M4 DTM (foto: Hoch Zwei)

#1 Marco Wittmann (GER), BMW Team RMG, BMW M4 DTM (foto: Hoch Zwei)

Motorsport / Okruhy

Wittmanův debut v Daytoně: Ne vždy na samém limitu

Blíží se vytrvalostní klasika Rolex 24H Daytona a také premiéra pilota BMW Marca Wittmana, který se 30.–31.1. poprvé zúčastní tohoto závodu.

DTM šampion z roku 2014 jezdecky posílí tým Turner Motorsports, jedoucí ve třídě GTD se dvěma vozy BMW M6 GT3.

Wittmann bude v týmu s Jensem Klingmannem, Bretem Curtisem a Ashleyem Freibergem a na voze „ponesou“ startovní číslo 96. Nejenže to je Wittmanova premiéra v 24hodinovém podniku v Daytoně, ale také je to jeho vůbec první závod v USA.

Předminulý víkend absolvoval s týmem Turner Motorsport test před 24H závodem a vyzkoušel si nové speciál BMW M6 GT3. Nově vyvinutý BMW GT pojede v Daytoně svůj první závod.

„V tomto testu jsme poprvé jeli na trati s konkurencí a z BMW MG GT3 máme nyní pozitivní pocit,“ řekl Marco Wittman. „V první řadě šlo o to, poznat auto a najít jeho dobré vyvážení. Je skvělé být součástí tohoto projektu, kdy se uvádí do prvního závodu nový speciál BMW. A když vidíte, kde jsem začali a kde jsme nyní, můžu jen potvrdit, že jsme odvedli dobrou práci. Nyní musíme již v závodě porovnat jak jsme na tom vůči konkurenci. Kromě toho, a to zejména u nově vyvinutého vozu, bude ve 24hodinovém závodě spolehlivost,“ pokračoval Wittman.

#1 Marco Wittmann, BMW M4 DTM

#1 Marco Wittmann, BMW M4 DTM (foto: DTM media)

Jste doma v DTM, jaké má pro Vás kouzlo 24H vytrvalostní závod?
Je to jen jiný druh závodu. V DTM jedete hodinový sprint a to víceméně na vlastní pěst. Je nutno jet na 110 procent a na absolutní hranici možností svých i techniky. Ale 24H závod je jiný. Sdílíte kokpit s ostatními kolegy a proto musíte také dělat kompromisy v nastavení vozu, protože auto musí být nastaveno „pro každého“. Kromě toho není nutné v závodě jet vždy na limitu, musíte být opatrní na šetření vozu. Vzhledem k tomu, že na trati se pohybují vozy různých specifikací, hraje velkou roli také umění řídit v tomto provozu. To vše jsou zásadní věci, které jsou markantním rozdílem od závodů v DTM a dělají kouzlo 24hodinového závodu.

„Tato premiéra je pro mě vzrušující. O závodu jsem hodně slyšel, celková atmosféra v Daytoně má být jedinečná. Jsem zvědavý, jak dopadne porovnání závodu v USA s Evropou. Mám velká očekávání – samozřejmě bych chtěl vyhrát svůj první závod s BMW M6 GT3,“ řekl na Wittmann na závěr.

 

Foto: DTM media a Hoch Zwei

Štítky: / /

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..