#50 Eugene Laverty (IRL), Aprilia RSV4 RF, Milwaukee Aprilia, Masarykův okruh 2018 (foto: Milan Spurný)

#50 Eugene Laverty (IRL), Aprilia RSV4 RF, Milwaukee Aprilia, Masarykův okruh 2018 (foto: Milan Spurný)

Moto / Motorsport

WorldSBK: Ve španělském Jerezu restartuje další motocyklový šampionát

Podniky ve Velké Britská, Nizozemsku a Kataru byly zrušeny

Přes veškeré úsilí promotéra mistrovství světa superbiků (WorldSBK) byly v důsledku probíhající pandemie nemoci covid-19 zrušeny tři závodní víkendy – Velká Británie, Nizozemsko a Katar. Důvodem je bezpečnost všech zúčastněných stran v paddocku šampionátu MOTUL FIM WSBK, která má nejvyšší prioritu a proto to restartované sezony nebylo možné začlenit každou lokaci.

Bude to poprvé v historii šampionátu superbiků, že se ve Velké Británii nepojede závod mistrovství světa. Zatímco TT Circuit Assen je stálým účastníkem WSBK-kalendáře od roku 1992 a letos bude tedy přerušena nizozemská série nejdelšího nepřetržitě působícího místa ve WorldSBK.

Mistrovství superbiků 2020 bude nyní probíhat podle nejnovějšího plánovaného harmonogramu a veškeré další aktualizace budou včas oznámeny.

Kalendář 2020 WorldSBK – mistrovství světa superbiků

Datum Země Okruh
28. 2. – 1. 3. Austrálie Phillip Island Grand Prix Circuit
31. 7. – 2. 8. Španělsko Circuito de Jerez – Ángel Nieto
7.–9. 8. Portugalsko Autódromo Internacional do Algarve
28.–30. 8. Španělsko MotorLand Aragón
4.–6. 9. Španělsko MotorLand Aragón
18.–20. 9. Španělsko Circuit de Barcelona – Catalunya
2.–4. 10. Francie Circuit de Nevers Magny-Cours
9.–11. 10. Argentina* Circuito San Juan Villicum
6.–8. 11. Italie* Misano World Circuit „Marco Simoncelli“

*Podnik bude ještě potvrzen.

S mistrovstvím světa superbiků se jedou také šampionáty supersportů (WSSP) a supesportů 300 ccm (WSSP300), když nejslabší třída WSSP300 nevyrazí do Argentiny, takže jejich šampionát se skládá jen z evropských podniků.

TOP10 zajímavostí před španělským restartem sezony WorldSBK

  1. V Jerezu je Tom Sykes připraven v prvním závodě na svůj 300. start. Dosavadní rekord drží Troy Corser (377 startů), následuje Noriyuki Haga (313 startů).
  2. Jonathan Rea dosáhl v posledním australské podniku 170 pódií WSBK, to je o 40 více než druhý jezdec všech dob Troy Corser (130).
  3. Chaz Davies odjel pro Ducati 164 závodů a v Jerezu bude mít první šanci vyrovnat se Carlu Fogartovi (167) ve startech pro italského výrobce motocyklů. Rekord pro Ducati drží Lucio Pedercini, který má 176 startů.
  4. Po letošním australském kole má Kawasaki 148 vítězství, což je o 210 méně než Ducati (358).
  5. Po závodu na Phillip Island má Jonathan Rea 89 vítězství, to je o 30 více od dalšího nejlepšího z konkurentů Carl Fogartyho.
  6. Skončit na pódiu, je snem každého na startu, v Jerezu nejvícekrát se na pódium postavili Tom Sykes a Chaz Davies, který se tam propracovali sedmkrát. Oba minulý rok.
  7. Chaz Davies má v Jerezu štěstí. Dokázal ze šestého místa na startovním roštu vyhrál všechny své tři závody v Jerezu.
  8. Z aktuálních účastníků šampionátu WSBK máme sedm z osmi vítězů v Jerezu: Chaz Davies (3), Alvaro Bautista, Jonathan Rea, Eugene Laverty a Marco Melandri (2), Tom Sykes a Michael Van der Mark (1). Jediným, kdo v tomto seznamu chybí, je Raymond Roche (2 výhry v roce 1990).
  9. Superpole v Jerezu zaznamenali pouze tři výrobci: Kawasaki (4), Ducati (2) a Aprilia (1).
  10. V loňském roce byly všechny tři výhry z druhého místa na startovním roštu.

Zajímavostí je dost, takže se fanoušek motocyklového sportu může těšit, že o víkendu restartuje po šampionátu silničních motocyklů (MotoGP) také šampionát superbiků (WorldSBK).

Pořadí šampionátu WorldSBK po prvním kole v Austrálii

  1. Alex Lowes (GBR), Kawasaki (51 bodů)
  2. Scott Redding (GBR), Ducati (39 b.)
  3. Toprak Razgatlioglu (TUR), Yamaha (34 b.)
  4. Jonathan Rea (GBR), Kawasaki (32 b.)
  5. Michael van der Mark (NED), Yamaha (31 b.)

Text: Milan Spurný, zdroj: worldsbk.com, foto: Milan Spurný

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..