#33 Evans–Martin, GBR, Toyota Yaris WRC, Toyota Gazoo Racing, Rallye Monte Carlo 2020

#33 Evans–Martin, GBR, Toyota Yaris WRC, Toyota Gazoo Racing, Rallye Monte Carlo 2020

Motorsport / Rallye

WRC: Evans vystřídal Ogiera ve vedení Rallye Monte Carlo

Dnešní třetí etapa legendárního 88. Rallye Monte Carlo obsahovala nejdelší trasy závodu, ale relativně málo kilometrů rychlostních zkoušek, pouhých 75 km, které byly umístěny ve dvou smyčkách jedoucích se dvakrát. Vhledem k sněhovým či spíše ledovým podmínkám na trati, většina pilotů volila pneumatiky s hroty, aby zajistili pro své závodní speciály maximální přilnavost na kluzkém povrchu.

Tři ze čtyř dnešních měřených úseků vyhrál Belgičan Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC), který tak jediný dokáže konkurovat jezdcům Toyota Gazoo Racing týmu Ogierovi a Evansovi, ale i tak se mu nedokázalo postoupit výše ze svého třetího včerejšího místa. Jednu erzetu Neuville nevyhrál, byl v ní třetí, ale relativně zaostal, takže ho to srazilo v dalším postupu vzhůru pořadím.

Prozatím je souboj o pódium letošního Rallye Monte Carla v rukách tří jezdců: Evanse, Ogiera a Neuvilleho, kteří v tomto pořadí a v rozmezí pouhých 6,4 sekund drží první tři pozice. Čtvrtý v pořadí je legenda rallyového sportu, devítinásobný šampion Francouz Sébastien Loeb (Hyundai i20 Coupe WRC), který na třetí pozici ztrácí již 2 minuty a 17,9 sekundy. Zkušenému jezdci nezbývá než čekat na zaváhání někoho z vedoucího tria. Třetí pilot Hyundai Motorsportu, loňský mistr světa Ott Tänak z Estonska, havaroval ve čtvrté páteční rychlostní zkoušce a ze soutěže odstoupil.

WRC: Rallye Monte Carlo – MS v automobilových soutěžích, po 3. etapě:

Pořadí po 12 ze 16 RZ: 1. Evans, Martin (Brit./Toyota Yaris) 2:28:35,1, 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Toyota Yaris) -4,9, 3. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) -6,4, 4. Loeb, Elena (Fr., Mon./Hyundai i20) -2:24,3, 5. Lappi, Ferm (Fin./Ford Fiesta) -2:38,4, 6. Rovanperä, Halttunen (Fin./Toyota Yaris) -3:27,3…


Text: Milan Spurný, foto: Media Toyota Gazoo Racing WRC

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..