#1 Ogier – Ingrassia, Citroën Total WRT, Citroën C3 WRC (foto: Pavel Pustějovský)

#1 Ogier – Ingrassia, Citroën Total WRT, Citroën C3 WRC (foto: Pavel Pustějovský)

Motorsport / Rallye

WRC Turecko: Sébastien Ogier vítězí a je zpět v boji o titul

Citroën oslavuje vítězství v Turecké rallye, čtvrté soutěži před koncem mistrovství světa v automobilových soutěžích, ve které vítězný Francouz Sébastien Ogier a druhý Fin Esapekka Lappi vybojovali v extrémně náročné soutěži první double pro Citroën v sezoně 2019.

Osminásobný mistr značek Citroën musel čelit velké kritice, zvláště po trapném představení v Německu.

Šestinásobný šampion a obhájce titulu Sébastien Ogier slaví v Marmarisu své 47. celkové vítězství. Týmový kolega Esapekka Lappi, který vedl od třetí do jedenácté rychlostní zkoušky, nakonec bere v Turecku „stříbro“, když na Francouze ztratil 34,7 sekundy.

#1 Sébastien Ogier, FRA, Citroën C3 WRC (foto: Pavel Pustějovský)

Třetí Ogierovo vítězství v sezoně 2019 nestačilo na převzetí vedení v šampionátu. Ott Tänak po technických problémech klesl nakonec na 16. místo v cíli, ale přesto si udržel průběžní vedení o 17 bodů před vítězem Turecké rallye Ogierem.

Porážka Toyoty

Po velkolepém triumfu v Německu, kdy obsadila Toyota kompletně pódium, byl v Turecku tovární tým Toyoty totálně poražen, přestože přijížděl Tänak v roli obhájce loňského vítězství. Problematický zadní trakt byl přizpůsoben předpisům. Všechno vypadalo pozitivně do páté erzety. Do té doby třetí Latvala zničil zadní tlumiče a propadl se na deváté místo. Na šesté rychlostní zkoušce tým zkolaboval úplně. Defekty poslaly Tänaka na sedmou pozici a Kris Meeka na šesté místo.

#10 Latvala – Anttila, FIN, Toyota Gazoo Racing WRT, Toyota Yaris WRC (foto: Pavel Pustějovský)

Pětinásobný vítěz v této sezóně Tänak musel skončit v sobotu. Na cestě k devaté erzetě rozhodla vadná řídicí jednotka motoru Toyota Yaris WRC. Tänak musel vzdát a na konci druhé etapy byl sedmnáctý se ztrátou 36:40,5 minut na Ogiera a jistých nula bodů do celkového pořadí šampionátu, akorát ještě vybojoval pět bonusových bodů za nejrychlejší čas v Power Stage. Toyota, která je obhájcem titulu v pořadí značek, ztrácí nyní na Yundai 19 bodů.

Porážka pro Neuville

Nor Andreas Mikkelsen pomohl svým třetím místě (+1:04,5) k alespoň nějaké spokojenosti v táboře značky Hyundai. Daniel Sordo nakonec dojel pátý, ztratil 50,8 sekundy na čtvrtho Teema Suninena (+1:35,1) na Fordu Fiesta. Thierry Neuville však se svou i20kou byl v týmu až třetí. A průběžné tabulce šampionátu spadl také na třetí místo a ztrácí 30 bodů na lídra Tänaka.

#11 Neuville – Gilsoul, BEL, Hyundai Shell Mobis WRT, Hyundai i20 Coupe WRC (foto: Pavel Pustějovský)

V celkovém pořadí WRC2 Polák Kajetan Kajetanowicz ztratil své první vítězství díky poškození disku na své Škodě Fabia R5. Být klasifikován o dvě desetiny sekundy za Janem Kopeckým (WRC2 Pro) na oficiálním voze Škoda Fabia R5.

Turecká rallye – konečné pořadí po 17 RZ

  1. Ogier – Ingrassia (FRA), Citroën 3:50:12,1
  2. Lappi – Ferm (FIN), Citroën +34,7
  3. Mikkelsen – Jeager (NOR), Hyundai +1:04,5
  4. Suninen – Salminen (FIN), Ford +1:35,1
  5. Sordo – Del Barrio (ESP), Hyundai +2:25,9
  6. Latvala – Anttila (FIN), Toyota +2:59,1
  7. Meeke – Marshall (GBR), Toyota +3:53,3
  8. Neuville – Gilsoul (BEL), Hyundai +5:34,8
  9. Tidemand – Floene (SWE/NOR), Ford +7:22,9
  10. Grensmith – Edmondson (GBR), Ford +15:18,7

Pořadí jezdců MS automobilových soutěží (po 11 ze 14 závodů)

1. Tänak (Est./Toyota Yaris) 210 bodů, 2. Ogier (Fr./Citroën C4) 193 b., 3. Neuville (Belg./Hyundai i20) 180 b., 4. Mikkelsen (Nor./Hyundai i20) 94 b., Meeke (Brit./Toyota Yaris) 86 b., 6. Latvala (Fin./Toyota) 84 b…

Pořadí týmů

1. Hyundai Shell Mobis WRT (I20 WRC) 314 bodů, 2. Toyota Gazoo Racing WRT (Yaris WRC) 295 b., 3. Citroën Total WRT (C3 WRC) 259 b., 4. M-Sport Ford WRT (Ford Fiesta WRC) 184 b.


Text: Milan Spurný, foto: Pavel Pustějovský

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

81 − 79 =

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..