#50 Eugene Laverty (IRL), Aprilia RSV4 RF, Milwaukee Aprilia

#50 Eugene Laverty (IRL), Aprilia RSV4 RF, Milwaukee Aprilia

Moto / Motorsport

WSBK: Regulace otáček – Honda plus 500 ot./min, Ducati minus 250 ot./min

Po třech letošních podnicích šampionátu superbiků se rozhodli promotér Dorna a FIM zasáhnout do maximálních otáček jednotlivých výrobců motocykl. Bude to provedeno poprvé v sezoně 2019 před podnikem v Assenu.

Od podniku v nizozemském Assenu bude pro Ducati platit snížení max. otáček motoru o 250 ot./min. Honda naproti tomu dostane jako jediný výrobce možnost zvýšení otáček o 500 ot./min.

Maximální otáčky budou tedy následující:
Ducati 16100 ot./min
Honda 15050 ot./min
BMW 14900 ot./min
Yamaha 14700 ot./min
Kawasaki 14600 ot./min

Honda motor, který odpovídá specifikaci japonského šampionátu SBK, měl doposud „strop“ otáček na 14550 ot./min. Od této chvíle může mít až 15050 ot./min. Z Japonska také unikly informace, že Honda v letošním roce pravděpodobně nenasadí nový motor.

Oslabením Ducati z 16350 ot./min na 16100 ot./min se pravděpodobně ale nezmění rozložení sil ve startovním poli šampionátu superbiků.


Text: Milan Spurný, zdroj: worldsbk.com, foto: Milan Spurný

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.