#17 Petr VONDRÁK, CZE, Petr Vondrák, Osella PA21 S Evo, E2-SC-2000, Dobšinský kopec 2019, FIA EHCC

#17 Petr VONDRÁK, CZE, Petr Vondrák, Osella PA21 S Evo, E2-SC-2000, Dobšinský kopec 2019, FIA EHCC

Motorsport / Vrchy

Faggioli vyhrál v novém traťovém rekordu, Petr Vondrák senzačně absolutně třetí a první v národním šampionátu

Po první závodní jízdě XXXVI. ročníku Dobšinského kopce 2019 se vedení ujal Italský jezdec Simone Faggioli, přičemž stanovil na nové trati nový rekord časem 2:10,515 minuty. Deštivé počasí ovlivnilo druhou jízdu, což využil Petr Vondrák, který dojel na voze Osella PA21S Evo senzačně třetí v absolutním pořadí v závodu evropského šampionátu automobilů do vrchu.

Jak jsme psali v článku z tréninku na Dobšinském kopci 2019 trať se z bezpečnostních důvodů letos zkrátila o 220 metrů a tak bylo již před závody jasné, že se letos ustanovený nový traťový rekord, akorát otázkou zůstávalo, kdo bude autorem.

Již po tréninku bylo jasné, že o nový rekord se poperou dva největší italští rivalové, obhájce titulu Merli (Osella FA30 Zytek LRM) a Faggioli (Norma M20 FC). To také potvrdila hned první závodní jízda, ve které Faggioli vysekl „zářez“ do nových historických dobšinských tabulek a to časem 2:10,515 (průměrná rychlost 181,77 km/h). Merli se musel sklonit o 0,610 sekundy. Další jezdci se poskládali v TOP10 absolutního pořadí takto: Lampert, Degasperi, Nevěřil, Vondrák P., Vítek, Rybníček, Bouduban, Trnka. Hned pět českých vrchařských zástupců bylo v první desítce.

#9 Simone FAGGIOLI, ITA, Best Lap SSD, Norma M20 FC, E2-SC-3000, Dobšinský kopec 2019, FIA EHCC

Jako perličku pořadatelů beru to, že jejich průměrná rychlost ve výsledcích při traťovém rekordu 187,840 km/h je nesprávná, neboť počítají nový čas a starou délku trati, hold asi někde udělali soudruzi na Slovensku chybu…

Fanoušci se mohli těšit na druhou závodní jízdu, zda Merli odpoví na hozenou rukavici a schylovalo se k dramatickému souboji. Ale o dramatický závod s postaralo deštivé počasí, které prvně posunulo start do druhé jízdy a nakonec i promluvilo do závěru samotné druhé jízdy. Merlimu voda nepomohla, ale uhájil svou druhou pozici absolutně a s přehledem vyhrál skupinu D/E2-SS. Za to Petr Vondrák (Osella PA21S Evo), který již na Ecce Homo byl „dvoulitrovým“ překvapením, tentokrát překvapil opět, když dojel absolutně třetí v evropském šampionátu a v domácím mistrovství deklasoval všechny a absolutně vyhrál, když na pódiu ho doplnil Dušan Nevěřil (Norma M20 FC) a třetí Petr Trnka (Ligier JS53 Evo2 LRM).

#17 Petr VONDRÁK, CZE, Petr Vondrák, Osella PA21 S Evo, E2-SC-2000, Dobšinský kopec 2019, FIA EHCC

Zpět k závodu evropskému šampionátu, jak to dopadlo ve skupinách? Ve skupině N potvrdil své sobotní kvality domácí Peter Jureňa a vyhrál rozdílem 2,992 sekundy před Italem Antoninem Migliuolem. Třetí Tomáš Vavřinec zaostal o 3,733 sekundy na vítěze skupiny, přičemž všichni jeli na vozech Mitsubishi Lancer Evo IX.

#83 Peter Jureňa, SVK, Mitsubishi Lancer Evo IX, N+3000, Dobšinský kopec 2019, FIA EHCC

Skupinu A o „fous“ vyhrál Lukáš Vojáček (Subaru Impreza WRX STi), který o 1,321 sekundy dokázal porazit Itala Lucu Zuurbiera, který jede ale dvoulitrovou Hondu Civic Type-R. Třetí byl David Dědek, další jezdec s dvoulitrovým vozem, a to Alfa Romeo 147.

#67 Lukáš Vojáček, CZE, ACCR Czech Ennoble Team, Subaru Impreza WRX STI, A+3000, Dobšinský kopec 2019, FIA EHCC

Skupinu GT opanoval domácí jezdec Jan Miloň (McLaren 650S GT3), který na druhého Zdeňka Kmínka (Lamborghini Gallardo) dokázal nejet v součtu 40,423 sekundy. Třetí dojel Martin Jerman, který se evidentně učí se svým novým Lamborghini Huracan GT3, který chyboval na trati a ztratil 46,857 sekundy na vítěze GTéček.

#63 Jan Miloň, SVK, Jantar Team, McLaren 650S GT3, GT+3000, Dobšinský kopec 2019, FIA EHCC

Skupinu S20 tak nějak opanovali slovenští jezdci, první byl Vlastimil Majerčák (Ford Fiesta R5) a druhý Ivan Mutnansky (Mitshubishi Lancer Evo X R4) ztratil 5,023 sekundy. Na pódiu je doplnil Maďar László Hernádi (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) jedoucí s chorvatskou licencí, ale ten už zaostal o 12,468 sekundy.

Ve skupině CN, která již patří do kategorie II, vyhrál jediný klasifikovaný jezdec v cíli Francouz Christian Bouvier (Wolf GB08), ale přesto získá plné body. Ital Marco Capucci (Osella PA 21 Evo) nedokončil druhou jízdu a krajan Dall’Oglio Alberto (Norma M20 FC) do první ani nenastoupil. Pravděpodobně byl patřičně „zamotivován“ a tak absolvoval alespoň jízdu druhou, aby splnil podmínku, že zahájil závod.

Skupina siluet E2-SH byla velmi silně obsazena, neboť se utkalo 11 vozů, ale o pódiové stupínky si to rozdali Marek Rybníček (McLaren F1 Evo), který vyhrál o 10,565 sekundy před druhým Čechem Danem Michlem (Lotus Elise). Až na třetí stupínek pustili Češi domácího matadora Igora Drotára (Škoda Fábia R5 DTRi), který zaostal o 10,731 sekundy, takže na Michla ztratil těsných 0,166 sekundy.

#33 Marek RYBNÍČEK, CZE, ACCR Czech Team Liqui Moly, Mc F1 EVO, E2-SH-3000, Dobšinský kopec 2019, FIA EHCC

Skupinu E2-SC vyhrál již zmiňovaný rekordman trati Simone Faggioli před druhým Petrem Vondrákem (-30,867 s). Třetí místo vybojoval Dušan Nevěřil (Norma M20 FC) se ztrátou 33,334 sekundy. V této silně obsazované skupině byli vidět i další Češi, když čtvrtý byl Petr Trnka a za ním hned další Petr, tentokrát Vítek. Takže v TOP5 sk. E2-SC hned 4 Češi, to je fantazie.

#11 Dušan NEVĚŘIL, CZE, Dušan Nevěřil, Norma M20 FC, E2-SC-3000, Dobšinský kopec 2019, FIA EHCC

Ve skupině D/E2-SS, jednosedadlových speciálů, bylo klasifikováno 6 jezdců. Zde druhý z Vondráků, bratr Martin, zůstal bramborový. Ale s dvoulitrovou formulí Tatuus Masters je to proti Osellám FA30 boj tak nějak jako proti větrným mlýnům.

#4 Martin VONDRÁK, CZE, Martin Vondrák, Tatuus Formula Masters, E2-SS-2000, Dobšinský kopec 2019, FIA EHCC

Vyhrál absolutně druhý obhájce titulu Ital Christin Merli, druhý dojel Rakušan Christopher Lampert (-18,035 s) a třetí pódiový stupínek si vyjel Merliho krajan Diego Degasperi (všichni Osella FA30), který zaostal 32,041 sekundy za vítězem skupiny.

#1 Christian MERLI, ITA, Christian Merli, Osella FA 30 Zytek LRM, D/E2-SS-3000, Dobšinský kopec 2019, FIA EHCC


Text: Milan Spurný, foto: Jan Škoda, zdroj: TZ Dobšinský kopec

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.